יום חמישי, 19 במאי 2011

היריון בסיכון

היריון בסביבה מזוהמת חושף את העובר לעשרות חומרים מסוכנים. זה רע, אבל יש כמה דברים שאפשר לעשות

לאחרונה הייתי נדיב במיוחד ברשומות שקשורות להשפעת הסביבה על העובר (כמו זאת). אלה הן עובדות החיים – החיים מתחילים ברחם, אבל לעובר אין שליטה על החומרים שאליהם הוא נחשף בתשעת החודשים הקריטיים של היווצרותו, ולכן מה שקורה לאם בהיריון משמעותי ביותר לבריאותו של הילד העתידי.

אני רוצה לשתף במחקר חדש מאוניברסיטת קליפורניה סן פרנציסקו שפורסם ב-Environmental Health Perspectives, שאישר שנשים הרות נושאות בגופן כימיקלים רבים שיכולים לעבור לעובריהן. במחקר נמצא שמרבית ההנשים חשופות ל-43 כימיקלים, חלקם אסורים וחלקם לא. חומרים שאותו אצל 100-99 אחוזים מהנשים היו PCBs (ביפנילים עתירי כלור, מולקולות שמשמות בתעשיית הפלסטיקה ואסורות לשימוש בארה"ב), חומרי הדברה על בסיס כלור אורגני, PFCs (חומר מלאכותי שנפלט כתוצר לוואי מתעשיות שונות ונחשב לגז חממה), פנולים (תרכובות חומציות אורגניות), חומרים מונעי תבערה מסוג PBDE, פתלאטים (חומרים מתעשיית הפלסטיקה שהוזכרו ברשומה הקודמת). במחקר השתתפו 250 נשים הרות.

לעוברים בעולם מזוהם צפויות סכנות בעתיד (אימג': robabillity, flickr)

מחקרים רבים קודמים בדקו נוכחות והשפעות של כימיקלים על עוברים, אבל המחקר הזה מתייחד בכך שבו לראשונה החוקרים ספרו את סוגי הכימיקלים האלה. עם זאת, החוקרים ציינו שמלבד הכימיקלים הרבים המצוינים במחקר, 163 בסך הכול, נשים נחשפות לחומרים נוספים שגם הם מסכנים את בריאות העובר.

אז מה עושים? הנה ההצעות שלי.

מים
מחקרים בארה''ב, גרמניה והולנד מצביעים על נוכחות של הורמונים (מגלולות), כימותרפיה, ו-SSRI (חומר שמצוי בתרופות נוגדות דיכאון) במי ברז. אני אומנם בקטע אקולוגי של "לחשוב מחוץ לבקבוק", אבל ממליץ על מים מזוקקים. מזקק אפשר לקנות מחברת "אופק חדש", או להשתמש בפילטר אוסמוזה הפוכה. לאחר מכן מומלץ לעשות למים אשפרה אנרגטית. מים אשר עוברים בצינור מברזל, פלסטיק או חומר אחר מאבדים חיוניות אנרגטית. מים מזוקקים גם הם מתים. בשוק קיימים מספר מכשירים אנרגטיים לשיפור האיכות האנרגטית של מים. אני לא רוצה להמליץ על אחד ספציפי, אבל יכול להגיד שאשפרה זולה ובת השגה מושגת באמצעות מגנט חזק. שמים את בקבוק המים על הצד הדרומי של המגנט (הצד שמושך את הצפון של המצפן) ומשאירים אותו שם מספר שעות. קיימים מספר מגנטים כאלה בשוק.
יש בשוק גם הרבה פילטרים של אוסמוזה הפוכה.
לגבי זיקוק - יש מעט ספקים בעולם, ולדעתי המוצר הטוב ביותר הוא Pure Water מתוצרת ארה''ב. מייבא אתו "אופק חדש" (www.newhorizon.co.il). זה המכשיר הטוב ביותר, אבל הוא צורך הרבה חשמל וצריך טיפול.

דיטוקס (הרחקת רעלנים)
דיטוקס טוב הוא פשוט לא להכניס רעלנים לגוף, אבל זה לא ניתן בימינו. מה שאפשר לעשות:
אין להכניס עוד סתימות כספית לפה (ואין להוציא אמלגם לפחות חצי שנה לפני כניסה להריון).
יש להימנע מצריכת דגים
בגלל העומס הסביבתי הגובר גם אנשים עם מערכת פינוי רעלנים תורשתית טובה נכנסים לבעיות. בשוק קיימים מספר תכשירים לדיטוקס. אני ממליץ להתייעץ אישית עם אדם עם ניסיון קליני בתחום לפני שמתחילים בתהליך.
כלורללה היא אצת מים מתוקים אשר קושרת לרקמתה רעלנים שונים, כמו מתכות כבדות. מכיוון שיש עופרת באוויר שאנחנו נושמים (ישראל פיגרה בהוצאת עופרת מהבנזין בכ-30 שנה) וגם כספית תודות לתחנות כוח פחמיות, כדאי לצרוך יום יום כלורללה כדי לספח רעלנים המסתובבים בגוף. מומלץ גם לצרוך ספירולינה, אצה שגם היא קושרת מתכות ורעלנים שונים. כלורללה וספירולינה נחשבות למזונות-על, Super Foods.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה