יום חמישי, 3 בפברואר 2011

דרוש חיסון נגד אטימות

"החיסון המשולש הוא רק אחד מתוך 11 חיסונים בלוח הזמנים של רפואת הילדים שנמצא לגביו שהוא גורם בעיות התפתחויות כגון אוטיזם," כותב ד"ר וייקפילד האיש מאחורי המחקר שמסעיר את עולם רפואת הילדים

זהו פוסט רביעי בסדרה שהחלטתי לכתוב בעקבות פרשת ד"ר אנדרו וייקפילד והמתקפה נגדו (למי שלא היה איתנו: ווייקפילד הוא רופא בריטי שמחקרו, שהצביע על קשר בין מתן החיסון המשולש, הפרעות מטבוליות ואוטיזם, עורר סערה בסוף שנות ה-90' וגרם להורים לחשוב פעמיים לפני שהם מחסנים את ילדיהם. מאז הממסד הרפואי נלחם בווייקפילד. בתחילת ינואר 2011 התפרסם מאמר בכתב העת הרפואי BMJ שמפרט איך לכאורה ווייקפילד ניהל את המחקר באופן לקוי כדי לקבל את התוצאות שרצה ולהפיק מכך רווח אישי.)
המתקפה נמשכת, אבל לא רק קולו של הממסד הרפואי נשמע אלא גם קולותיהם של התומכים בווייקפילד, ואני ביניהם.

ד"ר אנדרו ווייקפילד (צילום מסך מתוך ראיון ב-BBC)

אני מביא הצהרה של ד"ר ווייקפילד, שהתפרסמה ב-BMJ. כך הוא אומר:

לא הונאה. לא תרמית. ללא כוונת רווח
אוסטין, טקסס, ה-13 בינואר, 2011
"הירחון הרפואי הבריטי [BMJ] והכתב בריאן דיר טענו לאחרונה שעבודת המחקר שלי מ-1988 הייתה 'תרמית' וכן 'הונאה מכוונת' ושהמניע שלי היה רווח כספי.
אני רוצה להבהיר לחלוטין דבר אחד למען הפרוטוקול – המחקר שלי והבעיות הרפואיות החמורות שהתגלו באותם ילדים לא היו תרמית או הונאה בשום אופן. כמו כן לא ביקשתי להפיק רווח מממצאינו.
אני עומד מאחורי המתודולוגיה של המאמר שהתפרסם ב-Lancet [כתב העת הרפואי שבו פורסם מחקרו של ווייקפילד] ומאחורי התוצאות שקוראות לעוד מחקרים שיבדקו את הטריגרים הסביבתיים שגורמים למחלות של הקיבה והמעיים ולנסיגה התפתחותית אצל ילדים. למעשה, למרות דיווחים סותרים בתקשורת, תוצאות המחקר שלי חזרו על עצמן בחמש מדינות נוספות (כדי לראות מובאות מהמחקרים, גלשו לכאן http://tinyurl.com/4hrdt5y)
אין זה בלתי צפוי לראות דיווחים עלובים ומידע מטעה שמגיעים מבריאן דיר, הכתב המוביל בכיסוי האחרון של BMJ את הנושא. אבל לראות כיסוי בכלי תקשורת אחרים שמצטטים את העיתונאות הירודה של דיר ב-BMJ כהצדקה הסופית לקביעה שאין קשר בין חיסונים לבין אוטיזם – זהו אבסורד. החיסון המשולש הוא רק אחד מתוך 11 חיסונים בלוח הזמנים של רפואת הילדים שנמצא לגביו שהוא גורם בעיות התפתחויות כגון אוטיזם. זוהי עובדה, לא דעה. כל איש מקצוע רפואי, פקיד ממשלתי או עיתונאי, שמצהיר שהשאלה האם חיסונים גורמים לאוטיזם סגורה, קופץ למסקנות מבלי שיהיו מגובות במחקר.
אני ממשיך לתמוך תמיכה מלאה בעוד מחקרים בלתי תלויים שנועדו לקבוע האם טריגרים סביבתיים, כולל חיסונים, גורמים לאוטיזם ולבעיות התפתחותיות אחרות. שיעור האוטיזם הנוכחי הוא 1 ל-100 בארצות הברית ו-1 ל-64 בבריטניה. לנגד עיניי עמדו תמיד בריאותם ובטיחותם של ילדים וכך גם יהיה בעתיד. מאז שהתפרסם המחקר ב-Lancet, איבדתי את משרתי, את הקריירה שלי ואת המולדת שלי. הטענה שהמניע שלי היה רווח כספי היא שקר בוטה. לא אירתע – הנושא הזה חשוב מדי."

שורה ארוכה של ארגונים מכמה מדינות בעולם, כולם עוסקים באוטיזם, התגייסו לתמוך בווייקפילד ולדרוש מחקרים נוספים שיבדקו את השפעתם של החיסונים על בריאותם של הילדים ואת הקשר בין מחלות קיבה ומעי לבין אוטיזם. למטרה זאת הוקם האתר We Support Dr. Wakefield, שבו אפשר לקרוא עוד חומר בנושא ולהצטרף לתמיכה בווייקפילד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה