יום שני, 12 במרץ 2012

עוד ניצחון נגד הממסד למתנגדי החיסון המשולש

פרופסור ג'ון ווקר סמית', שהואשם בהתנהלות מקצועית בלתי הולמת במחקר שקשר את החיסון המשולש לאוטיזם, עתר לבית המשפט וזכה

פרק נוסף בסיפור הארוך על המחלוקת סביב החיסון המשולש נכתב. הפעם האיש שעומד במרכז הבמה אינו ד"ר אנדרו ווייקפילד, אלא פרופסור ג'ון ווקר סמית', שותפו למחקר. כתבה שהופיעה באתרBBC  ב-7 במרץ מספרת שווקר סמית', שבעבר נמצא אשם בהתנהגות מקצועית פסולה בהקשר לחיסון המשולש (MMR), זכה בעתירתו לבית המשפט שבה טען, אם נאמר זאת במילים פשוטות, שעושים עליו עליהום.

ווקר סמית' ביצע יחד עם אנדרו ווייקפילד מחקר מפורסם שהתפרסם בכתב העת הרפואי Lancet ובו נטען שקיים קשר בין אוטיזם לבין זריקת החיסון המשולבת של חצבת, חזרת ואדמת. המחקר עורר סערה של ממש בסוף שנות ה-90' וגרם לנפילה בשיעור המתחסנים. ברשומות לא מעטות בחודשים האחרונים תיארתי את הפרשה שבה כתב העת הרפואי BMJ פרסם מאמר, או למעשה טור, של הכתב בריאן דיר ששלל מכל וכל את המחקר והאשים את מבצעיו בהונאה. חשוב לציין שהמאמר המשמיץ של דיר קיבל ביקורות קשות בעוד עבודתם של המושמצים זכתה לתמיכה. המאמר הוא רק חלק קטן מהמתקפה הכוללת על מבצעי המחקר ובעיקר על ווייקפילד.


ווקר סמית' ותומכים (צילום מדף הפייסבוק של ווקר סמית')

השופט שטיפל בעתירתו של ווקר סמית' שלל את הטענות של המועצה הרפואית הכללית של בריטניה (GMC), שלפיהן התנהגותו המקצועית של ווקר סמית' הייתה פסולה, וביקר את הדרך שבה המועצה מתנהלת.
ווקר סמית' הגיב: "אני מרוצה ביותר מתוצאות העתירה שלי. נטל עצום הכביד עלי ועל משפחתי מאז שהוגשו ההאשמות לראשונה ב-2004 ובמהלך השימועים שהתקיימו בין 2007 ל-2010. הוקל לי כעת משעניין זה הסתיים."

ווקר סמית' היה ראש מחלקה בבית החולים רויאל פרי בצפון לונדון, שם בוצע המחקר המפורסם. הוא איבד, יחד עם ווייקפילד, את הרישיון שלו לעסוק ברפואה במאי 2010 בשל החשד להתנהגות מקצועית בלתי הולמת. את המחיר הכבד הזה שילמו ווייקפילד ו-ווקר סמית' לאחר שב-GMC קבעו שהמחקר על אוטיזם ומחלת מעי בוצע בדרך לא ראויה (המחקר הראה שיש קשר בין החיסון למחלת המעי ובין מחלת המעי לאוטיזם).

השופט קבע ש-GMC נכשלה בקביעה האם ווקר סמית' ביצע מחקר או פשוט בדק תסמינים כדי לסייע בטיפול בילדים. עוד אמר השופט שהייתה "הסקת מסקנות לא כשירה ושטחית וקבלת החלטות פגומה בכמה מקרים."
ב-GMC אמרו שיתייחסו להערות השופט אבל הוסיפו שקביעתו "לא תפתח מחדש את הדיון על החיסון המשולש ואוטיזם."


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה