יום חמישי, 9 בפברואר 2012

כור גרעיני - סכנה ברורה ומיידית

מחקר חדש מראה עלייה במספר מקרי המוות בארצות הברית לאחר אסון פוקושימה ביפן. עלייה דומה נראתה לאחר האסון בכור בצ'רנוביל. לתשומת לבם של התומכים בהקמת כורים לאנרגיה גרעינית

עוד ועוד מחקרים מראים שכורים גרעיניים הם סכנה חמורה לבריאות הציבור, ולא רק לאוכלוסייה מהסביבה הקרובה. מאז אסון פוקושימה אני מבחין בעלייה בתחלואה - המאמר הבא מלמד על ההשפעות החמורות של התפרצות הכור בפוקושימה על אוכלוסיית ארצות הברית.

14,000 מקרי מוות בארצות הברית מקושרים לאסון הכור בפוקושימה, כך על פי כתב העת הרפואי International Journal of Health Services. 14 שבועות לאחר התפרצות הכור בפוקושימה, מספר מקרי המוות בארצות הברית היה גבוה ב-14,000 מהממוצע. מחברי המאמר, שני מומחים להשפעות קרינה רדיואקטיבית על בריאות האדם ומחברי ספרים בנושא, השוו נתון זה לגידול של 16,500 במקרי המוות באזור הכור בצ'רנוביל 17 שבועות לאחר ההתפרצות שם ב-1986. בין מקרי המוות בארצות הברית הרבים ביותר היו של תינוקות בני פחות משנה.

התפרצות הכור ביפן משפיעה על בריאות הציבור בארצות הברית ובעיקר על תינוקות (צילום: geekius, flickr)

שישה ימים בלבד לאחר ההתפרצות, מדענים גילו שנשורת רעילה הגיעה לחופי ארצות הברית. מדידות שבוצעו על ידי הסוכנות להגנת הסביבה (EPA) הראו שרמת הקרינה באוויר, במים ובחלב גבוהות במאות אחוזים מהנורמה בכל רחבי ארצות הברית. רמות יוד 131 נורמליות הן כ-2 יחידות קירי לליטר מים. המדידות הראו רמות של עד 390 (במדינת איידהו).

ג'וזף מנגנו, אפידמיולוג והמנכ"ל של Radiation and Public Health Project (פרויקט קרינה ובריאות הציבור), אחד ממחברי המאמר אמר: "מחקר זה על סיכוני הבריאות הקשורים בפוקושימה הוא הראשון שהתפרסם בכתב עת מדעי. הוא מעלה דאגות, ומציע באופן ברור שיש להמשיך במחקרי בריאות, כדי להבין את ההשפעה של פוקושימה ביפן וברחבי העולם. הממצאים משמעותיים בהקשר למחלוקת הנוכחית האם לבנות כורים חדשים ועוד כמה זמן להשאיר את הכורים המתיישנים פעילים."

שותפתו של מנגנו למחקר, ג'נט שרמן, רופאה פנימית וטוקסיקולוגית, אמרה: בהתבסס על מחקרנו המתמשך, מניין מקרי המוות האמיתי כאן יכול להגיע עד 18,000 כולל מקרי שפעת ודלקת ראות, שעלו פי חמישה כסיבות תמותה בתקופה המדוברת. מקרי המוות נראים בכל הגילים, אבל אנו ממשיכים לגלות שתינוקות הם הנפגעים העיקריים מפני שהרקמות שלהם מכפילות את עצמן במהירות, יש להם מערכות חיסוניות לא מפותחות ומינוני האיזוטופים הרדיואקטיביים שהם נחשפים אליהם גבוהים באופן פרופורציונלי משל מבוגרים."

עד כאן הנתונים המדאיגים. חשוב לציין שקשה לייצב אנשים שסובלים מבעיות כרוניות כמו אלה שיכולות להתעורר כתוצאה מחשיפה לקרינה. עם זאת, נטילה של אצת כלורלה יכולה לעזור וכן טיפול ב- MDwave באמצעות סט תדרים שפיתחתי את הבסיס שלהם. מכשיר MDwave מתבסס על עקרונות רפואת התדרים, מחזק ומאזן את הגוף בעזרת תדרים היוצרים שדה אלקטורמגנטי.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה