יום שני, 20 בדצמבר 2010

האוטיזם באוויר

האם יש קשר בין קרינה אלקטרומגנטית, שהפכה משמעותית יותר בשני העשורים האחרונים עם השימוש הגובר ברשתות אלחוטיות ותקשורת סלולרית, לבין הגידול במספר מקרי האוטיזם? לפחות שני חוקרים חושבים שכן; לפחות אחד חושב שלא

בתחילת נובמבר השנה התפרסם מאמר בכתב העת האוסטרלי לרפואה סביבתית (Australasian Journal of Clinical Environmental Medicine) שמזהיר כי ייתכן שתקשורת אלחוטית אחראי לעלייה הגוברת בשיעורי האוטיזם בקרב ילדים.

ד"ר קרלו מצא קשר בין מתכות כבדות, אוטיזם וקרינה אלקטרומגנטית (צילום: Todd Hiestand, Flickr)

אוטיזם היא תסמונת מקיפה ומורכבת שעדיין לא הובנה עד הסוף ונחקרת ללא הרף. גם השפעות סביבתיות הן דבר שקשה לבודד, אבל הנתונים המצטברים מראים שיש קשר בין אוטיזם לבין מתכות כבדות. ד"ר ג'ורג' קרלו, מומחה בסכנות שקשורות לקרינה אלקטרומגנטית (EMR) ומי שהוביל בשנות ה-90' את המחקר הגדול בעולם על הסיכונים הקשורים בטלפונים סלולריים, גילה את הקשר בין אוטיזם לבין טכנולוגיה אלחוטית בעקבות סדרה של מבחנים שעברו ילדים אוטיסטים בשנים 2006-2005.
על פי מחקרו של קרלו הקרינה גורמת למתכות כבדות להילכד בתאים ובכך גורמת להתפרצות תסמיני האוטיזם.
לדברי כותבי המאמר העלייה במספר מקרי האוטיזם מקבילה לעלייה העצומה בשימוש בטלפונים ניידים ורשתות אלחוטיות מסוף שנות ה-90', כאשר היום קרוב ל-4 מיליארד בני אדם בעולם משתמשים בטכנולוגיה זו.

ב-2007 פורסם מחקר שקושר בין אוטיזם לטלפונים סלולריים. המחקר בוצע על ידי תמרה מארייה, תזונאית קלינית ומייסדת מרפאת internal balance בקינגווד שבטקסס. במחקר,שמבוסס על מעקב בן חמש שנים אחר מטופלי המרפאה הלוקים באוטיזם או בהפרעות חושיות אחרות, התברר שקרינה אלקטרומגנטית שנפלטת מטלפונים סלולריים היא אחת מהגורמים הפוטנציאליים להתפרצות מקרי האוטיזם בשני העשורים האחרונים. גם על פי מארייה הקרינה פוגעת בקרומי התאים וגורמת להצטברות של מתכות כבדות המביאות לתסמיני האוטיזם.

מחקר של ד"ר קנת' פוסטר מהמחלקה להנדסה באוניברסיטת פנסילבניה סותר את מסקנותיהם של קרלו ומארייה. פוסטר ביצע 300 מדידות שונות ביותר מ-50 אתרים בארבע מדינות (ארצות הברית, צרפת, גרמניה ושוודיה) של אותות אלחוטיים בסביבות שונות ומצא שהם בטוחים. "בכל המקרים רמות האות היו הרבה מתחת לגבולות הבטיחות הבינלאומיים," פוסטר אמר. "סוכנויות בריאות כמו ארגון הבריאות העולמי (WHO) חזרו ובדקו את העובדות המדעיות והסיקו שאין הוכחה משכנעת לסיכונים מאנרגיה של תדרי רדיו מתחת להגבלות הבינלאומיות."

אז מי צודק? האם התקנות הבינלאומיות לרמות קרינה מעודכנות ובטוחות מספיק? האם קרינה סלולרית היא גורם שולי, משמעותי או חסר חשיבות בעלייה במקרי האוטיזם ומדובר בקשר מתאמי בלבד? מה שבטוח זה שהמתאם קיים. נחכה לשמוע מה יגידו המחקרים הבאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה