יום חמישי, 16 בדצמבר 2010

על חיסונים, שקרים והפלות

חיסון נגד שפעת החזירים מגדיל את הסיכון להפלה או ללידת עובר מת. מישהו שכח לדווח על הנתונים האלה ובארצות הברית ממשיכים להמליץ לכולם להתחסן, כולל נשים הרות

החורף, גם אם בגרסה מוזרה במקצת, כבר כאן, מה שאומר שעונת החיסונים למבוגרים בשיאה – לא רק אצלנו, גם בארצות הברית. זאת הזדמנות מתאימה במיוחד לספר שקואליציית ארגוני הנשים הלאומית האמריקאית (NCOW) הציגה נתונים משני מקורות שונים המראים שהחיסונים נגד נגיף שפעת החזירים H1N1 ב-2009/10 גרמו ל-1,588 הפלות ולידות עוברים מתים. נתונים מעודכנים דיווחו על 3,587 מקרים. אם זה לא חמור מספיק, ב-NCOW מדגישים שהמרכז הלאומי לבקרת מחלות (CDC) לא עדכן את ספקי החיסונים בנתוני הדוחות שעל פיהם החיסון נגד שפעת החזירים קשור כנראה לתוצאות הקשות הללו.

ארגון NCOW סקר נשים בנות 17 עד 45 שהרו לאחר קבלת החיסון והשתמש בנתונים ממערכת VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) לדיווח על פגיעות מחיסונים. בעזרת כלים סטטיסטיים הגיעו למספרים המצוינים לעיל. המחקרים שבוצעו על ידי המרכז הלאומי לבקרת מחלות החמיצו 10% עד 90% ממקרי ההפלות בשל דיווח חסר.

בשביל העובר בטוח יותר שהאם לא תתחסן נגד שפעת החזירים (צילום: mahalie, flickr)

הנתונים השגויים של המרכז הלאומי לבקרת מחלות נתנו אור ירוק לוועדה המייעצת לממשל בנושאי חיסונים להמשיך ולהמליץ על זריקות החיסון לכל האוכלוסייה, כולל נשים הרות. החיסונים שיקבלו האמריקאים ב-2010/11 דומים בהרכבם לחיסונים שהרגו מאות עוברים בשנה שעברה – תרכיב של הנגיף H1N1 והחומר המשמר תימרוסל. בפוסט הקודם סיפרתי על מחקרים שהוכיחו שתימרוסל גורם לפגיעה התפתחותית בקרב בעלי חיים צעירים שנחשפים אליו.
כשהחלו בחיסונים נגד שפעת החזירים, 30 נשים הרות נפטרו לכאורה בשל המחלה. המרכז לבקרת מחלות השתמש בנתונים האלה כבסיס לקמפיין הקורא לנשים הרות להתחסן בחיסון נגד נגיף שפעת החזירים שטרם נבדקה בטיחותו. המרכז דיווח שבסופו של דבר נרשמו 56 מקרים של מות אמהות עקב המחלה. אולם, ד"ר אליסיה סיסטון, שכתבה מחקר בנושא זה לכתב העת הרפואי הלאומי האמריקאי, ציינה שבמרבית המקרים האלה לא אושר שהנגיף הוא גורם המוות.

לפי נתוני מערכת VAERS, מקרי תמותת העוברים עקב חיסונים עלו ב-2,440% מ-7 מקרים ב-2007/8 ל-178 מקרים ב-2009/10. זה אומר שמנקודת המבט של העובר, בטוח הרבה יותר לא להתחסן.

אז מה המסקנה? גם אם שוקלים חיסונים, לא כדאי להסתפק בנתונים ובהמלצות של משרד הבריאות או קופות החולים (שלא לדבר על חברות התרופות) ולבדוק יותר לעומק ובמקורות אחרים. יש בחיים סיכונים שכדאי לקחת, אבל כאן מדובר בסיכון גדול במיוחד.

את המאמר המלא אפשר לקרוא כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה