יום חמישי, 28 באפריל 2011

תימורסל – סיבה ברורה לאוטיזם

רופא אמריקאי מזהיר: חיסונים נגד שפעת מכילים מינוני יתר של כספית, שמסוכנים במיוחד עבור עוברים שאמותיהם מתחסנות

כבר קראנו ושמענו לא פעם על מחקרים שמצביעים על קשר אפשרי בין חיסונים לבין אוטיזם. הגורם הבעייתי בחיסונים הוא החמור המשמר תימרוסל (thimerosal) המכיל כספית. אבל הפעם הדברים נאמרים חד משמעית: "תימורסל הוא גורם ודאי לאוטיזם," אומר ד"ר דיוויד איוב (David Ayoub, MD) ל-Independent Media TV. איוב עומד בראש איגוד פריירי לחיסוניות (Prairie Collaborative for Immunization). אל תתנו לשם להטעות אתכם – איוב הוא לא מהמצדדים בחיסונים.

"אני יכול להצהיר," אמר איוב, "שהוודאות של הממצאים המדעיים שתומכים בכספית כגורם ראשי לאוטיזם היא כנראה חזקה יותר מהממצאים המדעיים שמאחורי כל תהליך חולי אחר שעליו למדתי מאז שהייתי סטודנט בבית הספר לרפואה." הוא מוסיף: "מספר גדל והולך של מחקרים ניסויים, אפידמיולוגיים וביוכימיים הראה באופן חד משמעי שכספית קשורה באופן ישיר להתפתחות הפרעות מהספקטרום האוטיסטי והיא רעילה באופן משמעותי למערכות העיכול, החיסון, חילוף החומרים והנוירוביולוגיה אצל ילדים."

החיסון מסוכן בשבילו (צילום: kambodza, flickr)


לדבריו של איוב כבר הובן לחלוטין האופן שבו הכספית פוגעת בנתיבים העצביים שקשורים לריכוז. כעת צריך להתרכז בדרכים להרחקת הכספית מהגוף ולהבראת המערכות הביוכימיות שנפגעו על ידיה.

לדבריו של איוב הבעיה העיקרית היום היא החיסונים נגד שפעת. "כ-80% מהחיסונים לשפעת מכילים עד 25 מק"ג של כספית למנה," הוא אומר, ומסביר שמכיוון שההנחיות של המשרד להגנת הסביבה בארה"ב הן 0.1 מק"ג לכל קילוגרם משקל גוף, יוצא שכל המתחסנים מקבלים מנת יתר של כספית. אדם צריך לשקול 250 ק"ג כדי לקבל מינון לא מסוכן. כאשר מדובר בעובר, ברור שהוא מקבל מינון גדול במאות אחוזים מזה המותר. פרט לכך, מציין איוב, ההנחיות הנוגעות למינוני הכספית נכונות עבור מבוגרים ולא עבור עוברים, זאת מעבר לנושא המינון ביחס למשקל.
הממסד מודע כמובן לנזק שכספית יכולה לגרום לעוברים, תינוקות ופעוטות. מנהל המזון והתרופות האמריקאי והסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב פרסמו הנחיות שמורות לנשים הרות, כאלה שעומדות להרות מיניקות וילדים להימנע מסוגים מסוימים של דגים ופירות ים.

מחקרים מהעת האחרונה הראו שלכספית השפעה הנמשכת לכל החיים על מוחותיהם של אלה שנחשפו אליה כעוברים. למשל, ב-28 בפברואר 2005 סוכנות AP דיווחה: "רמות איי-קיו נמוכות שקשורות לחשיפה לכספית ברחם עולות לארצות הברית 8.7 מיליארד דולר בשנה בשל אובדן הפוטנציאל להשׂתכר, לפי מחקר שפורסם ביום שני על ידי חוקרים מבית חולים בניו יורק."
מדובר במחקר של בית החולים "הר סיני" שסקר מחקרים קודמים ומצא שבכל שנה נולדים אלפי תינוקות עם מנת משכל נמוכה יותר הקשורה לחשיפה לכספית. כספית שנמצאת בדם חבל הטבור קשורה למנת משכל נמוכה. על פי המחקר, כל ירידה של 1.6 נקודות במנת המשכל, יכולה לעלות לאדם 31,000 דולר של השתכרות פוטנציאלית במהלך חייו, ואת בשל הקושי לרכוש השכלה ולהתקבל למשרות שונות.

איוב מציין שלמרות שכבר ידוע לכל הנוגעים בדבר שכספית עלולה לגרום נזק לעוברים, ממשיך להמליץ לנשים הרות להתחסן נגד שפעת, זאת בעוד החיסון יעיל רק עבור חלק קטן מהנשים ההרות. רק 3% עד 14% מהנשים ההרות שמתחסנות אכן הופכות מוגנות כנגד השפעת. איוב טוען שהמחקרים שמראים שהחיסונים בטוחים בהיריון אינם מספקים ואינם אמינים.
בוועדות המייעצות לממשל בנושאי חיסונים יושבים הרבה פעמים רופאים שיש להם קשרים פיננסיים עם תעשייני התרופות שמייצרים חיסונים, לכן יש כאן ניגוד אינטרסים. מלבד זאת, אפשר לעשות כסף ממתן חיסונים. מאי מתן חיסונים אף אחד לא מתעשר.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה