יום שני, 30 באפריל 2012

זאת לא הפרה שמשוגעת

מקרה חדש של "הפרה המשוגעת" בקליפורניה מעלה את השאלה מה באמת גורם למחלה. התשובות מטרידות


בשבוע שעבר התפרסמה ב-Ynet כתבה על מקרה חדש של "הפרה המשוגעת" בקליפורניה. שר החקלאות האמריקאי מיהר להרגיע ואמר כי הגילוי "לא מסכן את אספקת המזון או את בריאות הציבור". דבריו הרגיעו את רוב הלקוחות ובשר הבקר ממשיך להחליף ידיים. עוד נאמר בכתבה: "מומחים אמרו כי מדובר במקרה נדיר שבו פרה לקתה במחלה באופן ספונטני ולא דרך מזונה." בדרך כלל מייחסים את ההידבקות במחלה לעיכול של חלבון הנקרא פריון (prion) שמצוי בבשר בקר שהזדהם במפגש עם בשר פיגולים טחון.

האם אנחנו רוצים להאמין לשר החקלאות האמריקאי או לתיאוריית החלבון פריון? כי אם כן, צריך לענות על כמה שאלות: הראשונה, מה זה אומר ש"פרה לקתה במחלה באופן ספונטני"? השאלות הנוספות נוגעות לחלבון מחולל המחלה. החלבון הזה, הנאשם המרכזי, מראה עמידות איתנה למכשירי עיקור מתקדמים וכן לכימיקלים. רק חימום ל-500 מעלות קוטל את גורם המחלה. האם מדובר בביולוגיה מסוג חדש, או שפשוט צריך תיאוריה אחרת שתסביר את מחלת הפרה המשוגעת?

חומרי הדברה ונשורת. שום דבר טוב לא יכול לצמוח מזה (צילום: furykid)

 יש תיאוריה כזאת והיא משלבת את מפגעי הריסוסים עם פגעי נשורת רדיואקטיבית.
בחומרי הדברה ישנן תרכובות של זרחן שגורמת להוצאת הנחושת מהגוף. בהיעדר נחושת בגוף ובהימצאות החומר הרדיואקטיבי סטרונטיום 90, הגוף סופח סטרונטיום 90 במקום נחושת. סטרונטיום 90 הוא לא רק חומר רדיואקטיבי, אלא גם חומר עם יכולת מגנוט. כאשר מתקיימים תנאים שיכולים לגרום למגנוט של מתכת, כמו הימצאות בשדה מגנטי או סופות ברקים, הסטרונטיום 90 שבמוח הופך למגנט. המגנט המצוי בתוך המוח גורם להרס הרקמות, למשל אצל פרה שאכלה צמחים מרוססים. כאשר אדם אוכל בשר של פרה נגועה בסרונטיום, הוא עלול לחלות במחלת הפרה המשוגעת. החדשות הרעות הן שהסכנה קיימת גם עבור צמחונים, אם אכלו צמחים מרוססים. אם אתם שואלים איך החימום ל-500 מעלות משתלב עם התיאוריה, התשובה היא שבטמפרטורה כזאת המגנט מתפרק.

לאחר האסון בפוקושימה, הסכנה שנוצרת משילוב של חומרי הדברה ונשורת גרעינית היא חמורה במיוחד. העובדה שאחרי שנים של שקט, המקרה החדש של הפרה המשוגעת התרחש דווקא בקליפורניה, תואמת לתיאוריה. שבוע מאז האסון, קליפורניה הייתה מהמקומות הראשונים באמריקה שספגו קרינה מהכור היפני שהתפרץ.

 אז מה עושים? אני ממליץ על צריכת מזון אורגני, נטילת האצה כלורלה וטיפול במכשיר MDwave שבו יש תוכנה שפיתחתי להוצאת קרינה מהגוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה