יום שני, 2 באפריל 2012

סאונת אוזון – אפקט כפול בטיפול אחד

אחד הטיפולים האפקטיביים והיעילים ביותר שקיימים היום (גם בקליניקה שלי) הוא סאונת אוזון – טיפול נעים, לא פולשני, ללא תרופות וכימיקלים מסוכנים ועם השפעה מיטיבה על כל חלקי הגוף


חשוב לציין שסאונת האדים שמשמשת כסאונת אוזון היא מהסוג שבו ראשו של המטופל נמצא מחוץ לתא האדים, כך שהאדם אינו נושם את האוזון או את תערובת האדים. הריכוזים שבהם משתמשים לטיפול כזה הם בדרך כלל 40ug/ml והאוזון מוחדר לסאונה בקצב של רבע ליטר בדקה. לשימוש בסאונת אדים להחדרת אוזון יש כמה יתרונות: זוהי גישה מרגיעה ובלתי פולשנית. היא מנקה את העור, את הנקבוביות ואת מערכת הלימפה. המטופל ייהנה משני טיפולים בו זמנית: טיפול בהזעה וטיפול באוזון, שלכל אחד מהם יתרונות משלו. התחושה המתקבלת היא של רעננות, ניקיון ונמרצות.

הזעה עוזרת לגוף להתנקות מרעלים. בתוספת של אוזון לסאונה משתפרת אספקת החמצן לגוף (צילום: Jetportal, flickr)


לסאונת אדים השפעה מיטיבה על המערכת החיסונית ועל מצבי חולי. היא לא רק מרגיעה אלא גם מביאה את הגוף למצב של היפרתרמיה, חיקוי של חום גבוה, אך ללא חוסר הנוחות שכרוכה בכך. לדוגמה, בחום של 40 מעלות קצב הגידול של נגיף הפוליו יורד פי 250. בחום של 41 מעלות נקטלים חיידקי נקד הריאה (פנאומוקוקוס) שגורמים דלקת ריאות.
ישנן עדויות לכך שחום מלאכותי ממריץ את המערכת החיסונית בכך שהוא מעלה את מספרם של תאי הדם הלבנים בגוף. ב-1959 חוקרים ממאיו קליניק בארצות הברית ביצעו סקירת מחקרים שמראה שכמות תאי הדם הלבנים עולה ב-58% בממוצע על ידי יצירת חום מלאכותי. החוקרים גם מצאו שמתקיימת עלייה בפעילותם של תאי הדם הלבנים במהלך חום מלאכותי.

מלבד המרצת המערכת החיסונית, סאונה נחשבת בעיני רבים לטיפול ניקוי הרעלים (דיטוקס) היעיל ביותר והכי פחות מכאיב הקיים. הזיעה דומה מאוד בהרכבה לשתן ובשל כך יש המכנים את העור "הכליה השלישית". מעריכים שעד 30% מפסולת הגוף משתחררת באמצעות הזעה ובמהלך סאונה הגוף כמובן מפריש זיעה מרובה במיוחד.
כאשר מוסיפים אוזון לסאונה, האוזון נספג בקלות בעור ולתוך מערכת הלימפה תודות לנקבוביות הפתוחות. מצב זה מייצר אפקט ניקוי רעלים מעולה ויש תיעודים לכך שההשפעה אינה מוגבלת רק לניקוי רעלים, אלא גם מביאה לתוצאות נוספות: אספקת חמצן לכל הרקמות, האברים והתאים בגוף, המרצת המערכת החיסונית, המרצת שחרור רכיבים נוגדי סרטן מתאי הדם הלבנים, חיזוק הדם ושיפור העברת החמצן בגוף.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה