יום שלישי, 24 באפריל 2012

האוזון מאזן את הסוכרתיים

האם טיפול באוזון יכול לחסוך מחולי סוכרת תרופות ואפילו כריתת אברים? הניסיון מלמד שכן

ברשומות הקודמות הסברתי את יתרונותיו של הטיפול באוזון, שלמעשה מגביר את אספקת החמצן לתאים ובכך משפר את תפקודי הגוף. הפעם אני מתמקד במקרה הספציפי של מחלת הסוכרת. נראה שהאוזון עושה פלאים גם כאן.

האם חמצן יכול לשמש לטיפול בסוכרת? ד"ר פרנק שלנברגר, מנהל מרכז לרפואה אלטרנטיבית ואנטי-אייג'ינג בנבאדה, סבור שאוזון יכול להביא לשיפור ניכר בתסמינים של סוכרת מסוג 2. מחזור הדם הוא הגורם המקשר בין הסוכרת לבין האוזון, שהוא למעשה מולקולת חמצן לא יציבה ופעילה יותר מחמצן בצורתו השכיחה (O2).

שני מקרים ממרפאתו של ד"ר שלנברגר מדגימים כיצד האוזון מיטיב עם הסובלים מסוכרת. המקרה הראשון הוא של וירג'יניה, בת 51, שהייתה חולה בסוכרת כבר חמש שנים כאשר הגיעה למרפאה. סיבת בואה לא הייתה הסוכרת, אלא סרטן השד. שלנברגר החליט לטפל בחולה בהחדרת אוזון לדם, שיטה מוכרת כטיפול אלטרנטיבי בסרטן. הוא משך 150 סמ"ק מדמה של וירג'יניה, החדיר לדם גז אוזון ואז הזריק אותו בחזרה לגופה. הטיפול בוצע יום-יום כדי לרפא את הסרטן. הסרטן אכן החל להיעלם, אך מה שהפתיע את שלנברגר הייתה העובדה שכמו הגידול, גם הסוכרת החלה להצטמצם.
רמות הסוכר בדמה של וירג'יניה ירדו עד למצב של היפוגליקמיה, מה שהעיד על כך שהאוזון והתרופה הרגילה שקיבלה, גלוקוטרול, טיפלו "טוב מדי" בסוכרת. ד"ר שלנברגר הוריד את מינון הגלוקוטרול בהדרגנה ורמות הסוכר המשיכו לרדת עד שלא היה עוד צורך בתרופה. וירג'יניה נרפאה מהסוכרת.

טיפול באוזון עשוי להציל כפות רגליים סוכרתיות ואף לאזן את רמות הסוכר בדם (צילום: reflexblue, flickr)


 איך האוזון איזן את רמות הסוכר של וירג'יניה? חולי סוכרת סובלים מסיבוכים כגון פגיעה בראייה, מחלות לב ונמקים. בדרך כלל יש להם בעיות ניכרות הקשורות בזרימת הדם שפוגעות באספקת דם לרקמות. לעתים קרובות החולים מתקשים לעכל שומנים ועורקיהם נוטים להתעבות ולהתקשות. הבעיות הללו נובעות מכך שלא מספיק דם מגיע לרקמות וכתוצאה מכך חסר בהן חמצן.
אצל חולי הסוכרת יש מחסור במולקולה שנקראת דיפוספוגליצרט-3,2 או 2,3-dpg. תפקידה של המולקולה לגרות תאי דם אדומים שנושאים את החמצן לרקמות. כאשר קיים מחסור ב-2,3-dpg, תאי הדם האדומים מתקשים בהעברת החמצן. כאשר חושפים את הדם לאוזון, כלומר מוסיפים לו חמצן, מתגבר ייצור המולקולה 2,3-dpg ומשתפרת אספקת החמצן לכל חלקי הגוף.
אוזון מגביר את חילוף החומרים בתאים, כלומר את הפיכת המזון לאנרגיה. לדעתו של ד"ר שלנברגר היתרונות שחולי סוכרת מפיקים מכך דומים ליתרונות שהם מפיקים מפעילות גופנית. בשני המקרים הרקמות מקבלות חמצן וכל התהליכים הגופניים פועלים טוב יותר.

מולקולת ATP עוזרת לתאים לשמור על קרומיהם ובכך לווסת מעבר של חומרים פנימה והחוצה. אוזון עוזר להעלות את רמות ה-ATP. תחזוקת קרומי התא מונעת מוות מאסיבי של תאים מה שמוביל לנמקים, בעיה שכיחה אצל חולי סוכרת. כך מתחיל המקרה השני שבו נתקל ד"ר שלנברגר. הפעם מדובר בקוונטין, חולה סוכרת בן 50, שלא היה מאוזן בשל אי הקפדה על תזונה מתאימה. למרות שנטל תרופה, רמות הסוכר בדמו היו סביב 230, יותר מפי שניים מהנורמה. קוונטין הגיע למרפאה בשל נמק באחת מאצבעות כף הרגל שלו – כה חמור עד כי רופאיו של קוונטין המליצו על כריתה מהקרסול.
שלנברגר החליט הפעם להוסיף קלאציה לטיפול באוזון. קלאציה היא ריאקציה כימית שיוצרת תרכובת מתכתית. כאן מטרתה הייתה לשפר את זרימת הדם של קוונטין על ידי כך שהיא תסלק מתכות כבדות ופלאק מהעורקים. גם בעקבות הטיפול המשולב של קלאציה ואוזון הרקמות מקבלות יותר חמצן, משתפר בהן חילוף החומרים והן מנצלות טוב יותר את הסוכר שבדם - גלוקוז. כשניצול הגלוקוז מתייעל, האדם קרוב יותר לשליטה טבעית בסוכרת שלו. הטיפול באוזון עוזר לחולה להשתמש ביתר יעילות בחמצן הזמין בשל השיפור במחזור הדם. השילוב של הקלאציה מכפיל את אפקט השיפור.
בנוסף לטיפול הפנימי, ד"ר שלנברגר עטף את כף הרגל הפגועה של קוונטין בשק מלא גז אוזון למשך 20 דקות לספיגה דרך העור, שיטה מוכרת לטיפול בחבורות כרוניות וכיבים של העור.
קוונטין טופל אחת ליום במשך 10 ימים. כעבור שבועיים חל שיפור ניכר במצב כף הרגל של קוונטין, כך שלא יהיה צורך לכרות את כולה אלה רק את האצבע השלישית הנמקה.

שני המקרים הללו הם טיפה בים של דוגמאות המראות כיצד טיפול באוזון עשוי להחליף תרופות או הליכים רפואיים קשים וזאת מבלי לסכן את החולה או לגרום לו לאי נוחות.











אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה