יום שני, 10 באוקטובר 2011

חיסונים, שפעת ושקרים אחרים

עוד מעט תתחיל עונת השפעת, שהיא גם עונת החיסונים. זה הזמן להזכיר כמה שקרים ועובדות שמסתתרים מאחורי הקמפיינים שקוראים לנו להתחסן בלי לחשוב פעמיים

חם בחוץ ועדיין לא מרגישים את הסתיו, אבל לא כדאי לשכוח שעונת החסנת מתקרבת ובקרוב יגיעו הקמפיינים שקוראים לכולנו להתחסן נגד שפעת, פן אסון גדול יפקוד אותנו. זאת הזדמנות להציץ לאחות הגדולה, אמריקה, ולראות איך מהתלים שם בדעת הקהל בהקשר הזה. אני משתף במאמר של דיוויד ברד מ-Age of Autism.

אנשי ה-Land Down Under לא מתחסנים נגד שפעת וגם לא מתים ממנה (צילום: beacks, flickr)

ארגון שמכנה את עצמו "משפחות נלחמות בשפעת" יצא בקמפיין רדיו שמצטט לכאורה נתונים על 1,200 ילדים אמריקאים שמתים כתוצאה משפעת בכל שנה. אולם, באתר האינטרנט של המרכז הלאומי לבקרת מחלות של ארה"ב (CDC) מודים שפחות מ-100 ילדים נפטרו בעונת השפעת הקודמת ממחלות "קשורות לשפעת", כשרובם למעשה סובלים ממחלות רקע חמורות.
שקר נוסף מקורו ב-CDC עצמו. במשך 15 השנים האחרונות הארגון מפרסם ש-36,000 אמריקאים מתים בכל שנה משפעת, אבל באביב שעבר הארגון הודה שמספר מקרי מוות הקשורים לשפעת עונתית הוערכו יתר על המידה באופן ניכר וכעת ההערכה עומדת סביב 3,000 ומשהו.

כלי התקשורת מאיצים בכולם לקבל זריקות שפעת, כולל תינוקות בני שישה חודשים שמקבלים שתי מנות – הראשונה בגיל שישה חודשים והשנייה ארבעה שבועות לאחר מכן.
בצדו השני של העולם בדיוק מסתיימת עונת השפעת. התושבים באוסטרליה ובניו זילנד חשדניים מאוד לגבי חיסוני השפעת (שאותם הם מכנים "ג'אבס") לאחר שבשנה שעברה היה אירוע של הרעלת ילדים המונית על ידי הג'אבס באוסטרליה. שיעורי התמותה והסיבוכים הנמוכים ממחלת השפעת במדינות האלה מראים שוב ובאופן ברור עד כמה מיותרות זריקות החיסון העמוסות ברעלים. מדובר ב-14 מקרי מוות "קשורים לשפעת" באוסטרליה ובאפס בניו זילנד. זהו מקרה מוות אחד לשני מיליון. הנתונים האלה זוכים להתעלמות על ידי ההנהגה בארצות הברית שדבקים בהזרקת רעלנים לבשרם של בני אדם.

על פי הנתונים המתוקנים מארצות הברית שיעור התמותה הוא 20 לשני מיליון, כלומר פי 20 מאשר באוסטרליה וניו זילנד. גם הממסד במדינות האלה דוחף (אך לא מחייב) לקבל את הזריקות, אלא ששם האזרחים אינם נענים לג'אבס.

מצד אחד האוכולוסיה נתונה לשטיפת מוח שקוראת לה להתחסן מבלי לשקול את הסיכונים שכרוכים בטיפול רפואי מיותר, ומצד שני הן ה-CDC והן מכוני הבריאות הלאומיים של ארה"ב (NIH) מתעלמים מהיתרונות הגדולים של תזונה מתאימה ושל רמה מספקת של ויטמין D, זאת למרות שקיים גוף מחקרים גדול שמוכיח ששום אדם שיש בגופו רמות נאותות של ויטמין D אינו צפוי לסבול משפעת חורפית וממחלות קור אחרות.

בקליניקה שלי אני מציע טיפול קצר וקולע לשפעת באמצעות מכשיר הביקום, שב-90% מהמקרים מעביר את השפעת תוך 15 דקות. בנוסף, קיים הטיפול באוזון, שגם הורג וירוסים וגם מחזק את המערכת החיסונית, כל זאת כמובן ללא שימוש בתרופות רעילות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה