יום שישי, 21 באוקטובר 2011

ילדים לא מחוסנים בריאים יותר

סקר חדש שמשתתפים בו 8,413 ילדים לא מחוסנים מראה על פערים משמעותיים בשכיחותן של מחלות נפוצות בינם ובין האוכלוסייה הכללית. נחשו מי חולה פחות

אני רוצה לשתף אתכם במידע שאי אפשר להישאר אדישים אליו, שהופיע באתר www.vaccineinjury.info. תוצאות סקר שהשתתפו בו 8,413 ילדים לא מחוסנים מראה שהם נפגעים פחות באופן משמעותי ממחלות נפוצות. הנה כמה נתונים מעניינים.

עוד זריקה? עזבו אותי, באמא שלכם (צילום: The ShutterBabe, flickr)
מחלות אטופיות
אסתמה, קדחת השחת ואסתמה של העור (נוירודרמטיטיס) נפוצות מאוד היום. על פי מחקר גרמני (KIGGS) שכלל 1,7461 ילדים בני 0 עד 17, 4.7% סובלים מאסתמה, 10.7% סובלים מקדחת השחת ו-13.2% סובלים מאסתמה של העור. האחוזים משתנים בין מדינות מערביות שונות, אך בכל מקרה נשארים גבוהים.
בקרב הילדים הלא מחוסנים שנסקרו השכיחויות היו 2.5%, 2.5% ו-7% בהתאמה.

הפרעת קשב, היפראקטיביות ואוטיזם
שכיחות הפרעות הקשב וההיפראקטיביות בקרב הילדים הלא מחוסנים שנסקרו עומדת על 1% ו-2% בהתאמה. על פי הסקר הגרמני השכיחות בקרב האוכלוסייה הכללית היא 7% ו-9%, וישנם עוד 5% ו-9% שאינם מאובחנים אך נחשבים מקרים גבוליים.
העלייה התלולה בשיעור האוטיזם מוכרת לכולנו ועומדת היום סביב ה-1 ל-150 בארצות הברית. בין הילדים הלא מחוסנים שנסקרו היו ארבעה שמאובחנים עם אוטיזם קשה. מתוכם אצל אחד נמצאו רמות גבוהות של מתכות בגוף (כספית, ארסן ואלומיניום), אצל אמו של ילד אחר מהארבעה נמצאו רמות גבוהות של כספית.

דלקת האוזן התיכונה, סינוסיטיס והרפס
על פי המחקר הגרמני, 12.8% מהילדים בגרמניה חלו בהרפס ו-11% סובלים מדלקת האוזן התיכונה. בקרב הילדים הלא מחוסנים בסקר שיעור ההרפס עומד על 0.5%. דלקת האוזן התיכונה מופיעה בשכיחות של 6.83% כשתשובת ההורים היא "לעיתים נדירות", ו-1.94% כשתשובת ההורים היא "כן".
שכיחות הסינוסיטיס באוכלוסייה הכללית היא 32% ואילו בקרב הנסקרים הלא מחוסנים היא עומדת על 1% ועולה ל-2% כשהתשובה היא "לעיתים נדירות".

סוכרת, אפילפסיה והתקפי פרכוסים, מחלות נוירולוגיות ואוטואימוניות, הפרעות בבלוטת התריס
על פי המכון הלאומי לבריאות של ארצות הברית, 23.55 מהאמריקאים סובלים ממחלות אוטואימוניות. השכיחות בקרב ילדים היא 7%. סוכרת פוגעת ב-0.2% מצעירים וילדים בני פחות מ-20 בארה"ב. על פי המחקר הגרמני שכיחות האפילפסיה היא 3.6%, סוכרת 0.1% ובעילות בבלוטת התריס 1.7%
בקרב הילדים הלא מחוסנים שכיחות הסוכרת 0.7%, אפילפסיה 0.36%, הפרעות נוירולוגיות 0.43%, מחלות אוטואימוניות 0.36% ו-0.08% עם הפרעות בבלוטת התריס.

בנוסף לנתונים הסטטיסטיים, הסוקרים קיבלו מהורי הילדים הלא מחוסנים הצהרות שנוגעות למצבם הבריאותי של ילדיהם. למשל: "שלושת ילדיי המחוסנים חלו לעיתים קרובות במהלך שתי שנות חייהם הראשונות, סבלו מדלקות אוזניים חוזרות שעבורן הרופא רשם אנטיביוטיקה באופן קבוע, שמעולם לא עזרה במחזור הראשון. הם עברו שלושה מחזורים של אנטיביוטיקה עד שהדלקת עברה, ובינתיים פיתחו שלשלולים ותפרחת חיתולים מסוג קנדידה. הם תפסו כל חיידק שהסתובב ודלקת גרון ודלקת שקדים מוגלתית בכמה הזדמנויות. לכולם יש בעיות עור שהרופא אבחן כקרטוזיס פילאריס. הילד הלא מחוסן שלי מעולם לא חלה במשהו מעבר להתקררות קלה וקצרה. מעולם לא היו לו דלקות אוזניים וגם לא בעיות עור."
או: "אבא שלי הוא רופא וכאשר הגיע הזמן לחיסונים של בתי הוא ביקש ממני לראות את לוח הזמנים, ואחרי שקרא אותו הוא המליץ לי לא לעשות זאת. אני עצמי, כילד, סבלתי מאסתמה ואבי היה מודאג מהשפעות החיסונים עליה. היא נערה סופר-בריאה, מעולם לא קיבלה אנטיביוטיקה, עמדה בכל עונות השפעת ללא בעיה והמערכת החיסונית שלה היא סופר חזקה. אחיה הוא בדיוק אותו הדבר."

למידע על מחלות נוספות שנסקרו ולפרטים על הנתונים הסטטיסטיים, היכנסו לסיקור המלא.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה