יום ראשון, 26 בספטמבר 2010

קליפורניה לא חולמת – יותר ויותר הורים במדינת השמש לא מחסנים את ילדיהם

מגמה ברורה בקליפורניה: יותר ויותר הורים בוחרים לא לחסן את ילדיהם. רשויות הבריאות מזהירות, אבל ההורים מודאגים מדברים אחרים, אוטיזם, למשל

קליפורניה, The Golden State, נחשבת למעין גן עדן עלי אדמות. אפילו השם קליפורניה מקורו בשמה של המלכה קליפיה ששלטה בגן עדן בדיוני באגדה שכתב (או מיתוס שתיעד) הספרדי גרסי רודריגז דה מונטבלו. מבין מדינות אמריקה היא המאוכלסת ביותר וגם נחשבת לליברלית ולמתקדמת ביותר, בעיקר ביחס לאורח חיים אלטרנטיבי חופש דת ומעורבות בנושאים סביבתיים.

בכתבה ששודרה בתחנת הרדיו של דרום קליפורניה באמצע ספטמבר, דווח: "מספרם של ילדי הגן שנכנסים לבית הספר מבלי להתחסן הגיע לשיא בקליפורניה בשנה שעברה. הוא נשאר גבוה בסתיו הזה כשהילדים שבים לבית הספר. המגמה מטרידה את פקידי הבריאות במדינה."

קליפורניקיישן. ההורים אומרים לא לחיסונים. צילום: Rishi Menon

ד"ר לורן פדר, רופאת ילדים, רופאה הוליסטית וסופרת, מספרת שרבים מההורים מודאגים מהחיסונים, מחציתם לא מחסנים כלל, ולאלה שכן היא אינה מציעה שילוב של מינונים המקובל אצל רופאי ילדים אחרים. בנוסף, היא נותנת את החיסונים בגיל מאוחר יותר, ולא כשהתינוק בן חודש, כפי שנהוג אצל רופאים מסוימים.

בדוח של ארגון Watchdog מסן דיאגו נמצא שיותר ויותר משפחות בוחרות לוותר על החיסונים. רשויות הבריאות מזהירות מפני התופעה, ואומרות שהילדים הלא מחוסנים מגבירים את סכנת ההידבקות בשעלת. אבל החוק בקליפורניה לא מחייב את ההורים לחסן.
ההורים בוחרים לקחת אחריות על בריאות הילדים שלהם, לומדים וחוקרים בעצמם את נושא החיסונים. לורי גרגורי, אם שמרואיינת בכתבה, סיפרה שניסתה למצוא הוכחה מוצקה לכך שלחיסון יש יתרונות עבור ילדה "ולא מצאתי כזה," היא אומרת.

גרגורי, בעלת בלוג שעוסק בתזונה הוליסטית ורוחניות, החליטה לוותר על החיסון. על מנת להימנע מעימותים, היא לא מעלה את הנושא בפני הורים אחרים בבית הספר. היא אומרת שאחד החששות העיקריים שהביאו אותה להחלטה לא לחסן את בנה, אלכסנדר בן השנתיים, הוא הסיכון שהילד ילקה באוטיזם.

כתבת הרדיו מציינת שמחקרים מדעיים שללו את החיסונים כגורם לאוטיזם. על פי המרכז הפדרלי לשליטה במחלות, אחד מתוך 110 ילדים אמריקאיים סובל מהפרעה התפתחותית. מומחי רפואה מתחילים לבדוק גורמים שמעבר לחיסוני הילדים כגורמים לאוטיזם, כמו בדיקות אולטרא-סאונד בהיריון, תרופות שנלקחות בהיריון וניתוחים קיסריים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה