יום שני, 20 בספטמבר 2010

עזבו את המזרקים – ויטמין D יעיל מחיסון במניעת שפעת

מחקר מלמד שוויטמין D יעיל יותר מחיסונים במניעת שפעת, אבל הממסד הרפואי כנראה לא יאמץ את המסקנה הזאת

מחקר קליני, שבוצע באגף האפידמיולוגיה המולקולרית במחלקת הילדים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת מינאטו-קו בטוקיו, מצא שוויטמין D היה יעיל באופן בולט בעצירת הידבקות בשפעת בקרב ילדים (המחקר הופיע בגיליון מרץ 2010 של כתב העת האמריקאי לתזונה קלינית).

במחקר שבוצע בסמיות כפולה (כלומר, גם המשתתפים וגם הנסיינים לא יודעים מי מקבל טיפול ומי מקבל פלסבו) השתתפו 334 ילדים. מחציתם קיבלו ויטמין D ומחציתם תרופת פלסבו. בקבוצת הפלסבו 31 מתוך 167 הילדים חלו בשפעת, לעומת 18 בלבד מתוך 168 בקבוצת הטיפול בוויטמין D.
מתן ויטמין D הפחית ב-8% את מקרי השפעת. מייק אדמס, עורך הבריאות באתר NaturalNews.com אומר שהעדות האחרונה על יעילות החיסון נגד שפעת מראה הפחתה של 1% בלבד. לפיכך, ויטמין D יעיל פי שמונה לעומת החיסון (כשהוציאו מהמחקר את כל הילדים שקיבלו ויטמין D מהוריהם לפני שהמחקר התחיל, התוצאות היו מרשימות אף יותר: ויטמין D הפחית את הסיכון לחלות בשפעת כמעט בשני שלישים).
המחקר שבוצע באוניברסיטת טוקיו הראה שייתכן שוויטמין D יעיל גם לטיפול בתסמיני אסתמה.

ברור שנדרש מחקר נוסף על מנת לאמת את הממצאים, למשל מחקר שבו יהיו ארבע קבוצות: ויטמין D ופלסבו של ויטמין D, חיסון נגד שפעת ופלסבו של חיסון נגד שפעת. אבל, אדמס אומר שמחקר כזה לעולם לא ייצא אל הפועל כי מקדמי החיסונים יעצרו אותו – הם יודעים שהתוצאות יהיו לרעתם ויוכיחו שהחיסונים שלהם חסרי תועלת.


מי יעצור את השפעת? החיסונים לא יעילים, מהפתרונות החלופיים הממסד מתעלם. צילום: Worapol Sittiphaet

אנחנו לכודים במצב שבו מקדמי החיסונים, רופאים ויצרני תרופות, מתייחסים אך ורק למחקרים שמחזקים את תעשיית החיסונים ומתעלמים ממחקרים אחרים. כתבי העת המדעיים נתמכים במקרים רבים על ידי תעשיית התרופות, כך שלמחקרים שמערערים על מעמדה ומוצריה אין למעשה סיכוי להגיע אליהם ולהתפרסם.
"הם מקדמים דוֹגמה רפואית במקום פתרונות אמיתיים עבור החולים," אומר אדמס. "הם מקדמים חיסונים בגלל... ובכן... בגלל שזה מה שהם קידמו תמיד, וזה מה שעמיתיהם מקדמים, ואיך בעצם יכול להיות שכל כך הרבה אנשים חכמים טועים?"

עולם הרפואה מתעלם באופן קבוע מפתרונות טבעיים ומתזונה מרפאה ומציעים פעם אחר פעם פרוצדורות רפואיות, ניתוחים ותרופות כימיות, גם כשיש דרך אחרת, בטוחה יותר לאדם. "הרבה רופאים ומדעני רפואה מהמיינסטרים פשוט אינם מסוגלים לחשוב מחוץ לקופסאות המוגבלות מאוד שלהם, שלתוכן נדחסו המוחות שלהם לאחר שנים של אנטי-השכלה בבתי הספר לרפואה," אומר אדמס. "כשהם רואים פתרון מנוגד למה שלמדו, הם מתעלמים ממנו בטיפשות."

המאמר של אדמס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה