יום חמישי, 19 בינואר 2012

כן, זאת מגפה

אילו הטענות שהעלייה בשכיחות האוטיזם בעשורים האחרונים נובעת משיפור באבחון היו נכונות, שיעור האוטיזם בקרב מבוגרים היה זהה לשיעורו בקרב ילדים. לא זה המצב

ברשומה הקודמת הבאתי מדבריו של חוקר האוטיזם האוסטרלי אנדרו ווייטהאוס שמנסה להסביר כיצד האוטיזם קיבל ממדים של מגפה. ווייטהאוס אומר שחלק מהסיבות לכך הן הרחבת ההגדרה מאוטיזם "קלאסי" של הילדות ל"קשת האוטיסטית" הכוללת אוטיזם בדרגות חומרה קלות יותר, מודעות רבה יותר של הורים וגורמי בריאות, שיטות סקר מתקדמות יותר ועוד. עם זאת, ווייטהאוס אינו מכחיש את האפשרות שהעלייה בשכיחות מקרי האוטיזם היא "אמיתית". ועכשיו, לתגובות.

נתונים סטטיסטיים מראים בברור שהאוטיזם נפוץ בעיקר בקרב ילדים, מה שאומר ששכיחותו עולה עם השנים (איור: HikingArust.com)

אן דאצ'ל היא בעלת אתר אמריקאית שכותבת על אוטיזם והמדיה. את תגובתה היא פותחת כך: "זה פשוט אבסורד להעמיד פנים שהאוטיזם היה כאן תמיד, מתויג כמשהו אחר." לדבריה, היום בתי הספר מלאים בילדים שלא יכולים ללמוד, להתנהג ולדבר כראוי בעוד לפני 25 שנים האוטיזם היה נדיר. היום לאחד מכל שישה ילדים יש בעיות למידה ואחוז אחד מילדי אמריקה מאובחן כאוטיסט. כל עוד לא התפרסם מחקר שמראה שאחוז אחד מהמבוגרים באוכלוסייה הם אוטיסטים, אומרת דאצ'ל, אין כל הוכחה לכך שמדובר באבחון טוב יותר. "איפה בני ה-40, ה-60, וה-80 שאינם מדברים – אנשים שזקוקים להשגחה מתמדת מפני שהם סכנה לעצמם ולאחרים?" שואלת דאצ'ל.

אילו הטענה שהאוטיזם היה כאן תמיד הייתה נכונה, סקרים היו מראים ששיעור האוטיזם בקרב מבוגרים זהה לשיעורו בקרב ילדים. אבל כשמדברים על אוטיזם מתייחסים תמיד לילדים. השכיחות של אחד ל-110 מקורה בסקרים על בני שמונה, לא על בני 80, דאצ'ל מציינת.

היא מצטטת את ריק רולנס מ- MIND Institute (מכון מחקר רפואי להפרעות התפתחות מערכת העצבים באוניברסיטת קליפורניה):
"האוטיזם הוא מגפה במדינה הזאת כפי שהוא בארצות הברית כולה."
"אוכלוסיית האוטיזם נוטה באופן דרמטי לכיוון ילדים צעירים."
"84 אחוזים מאוכלוסיית האוטיזם הם בני פחות מ-21."
"יש בני שש ושבע במערכת יותר מאשר כל בני האדם המבוגרים עם אוטיזם יחד."

לסיכום אומרת דאצ'ל, ההסברים על שיפור באבחון, שינויי ההגדרה ושיטות סקר טובות יותר עדיין אינם עונים על השאלה איך ייתכן שהאוטיזם שכיח הרבה יותר בקרב ילדים. התשובה היחידה היא שהתופעה קיבלה ממדים של מגפה בשני העשורים האחרונים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה