יום חמישי, 10 בנובמבר 2011

להתנקות מאספרטיים

אספרטיים הוא חומר מזיק שתוצרי הפירוק שלו מצטברים בתאי הגוף. אפשר להתנקות ממנו, צריך רק לדעת איך

ברשומה הקודמת יכולתם לקרוא על נזקי האספרטיים. הרשומה הנוכחית מוקדשת להתנקות ממנו.
כאשר מתחילים בניקוי רעלים, דיטוקס, הדבר החשוב ביותר הוא להפסיק להיחשף לרעלנים, אפילו בכמויות זעירות. הדבר משמעותי במיוחד כאשר מדובר ברעלנים שנצברים בגוף, כמו אספרטיים. אספרטיים מכיל חומצה ספטית, פניאלנין ומתנול. תוצרי הפירוק של המתנול, ובעיקר הפורמאלדהיד (פורמלין) מצטברים בדנ"א ובחלבונים תאיים.

ניקוי הרעלים מתרחש בכל תאי הגוף ובעיקר בכבד. מערכת ניקוי הרעלים מחולקת לשני מרכיבים, שלב I ושלב II. הרעלנים עוברים את שלב I ואז ממשיכים לשלב II, שבו הם הופכים למסיסים במים, מה שמאפשר את סילוקם הסופי מהגוף. אפשר להאיץ את יכולתו של הגוף להתנקות מהחומרים המזיקים על ידי שימוש חכם בתוספים. בין שני השלבים, שלב II הוא החשוב יותר וגם זה שנפגע לעיתים קרובות יותר.



אספרטיים. עדיף בכלל לא להתעסק איתו (צילום: Steve Snodgrass, flickr)

הנה רשימה של רכיבים תזונתיים שמעצימים את ניקוי הרעלים:
אינדול 3 קרבינול – 100 מ"ג פעמיים ביום. זהו רכיב טבעי שמחזק את שלב II. הוא מופק מצמחים ממשפחת המצליבים, כמו ברוקולי, כרוב ניצנים וכרובית. ניתן להשיג אותו כתמצית.
טאורין – 500 מ"ג ביום. זוהי חומצת אמינו המכילה גופרית שהכבד משתמש בה לריאקציות כימיות. יש ליטול את התוסף בין הארוחות.
גדילן מצוי – 175 מ"ג. יש ליטול את התוסף פעמיים ביום. זוהי תמצית שמעצימה את ניקוי הרעלים בכבד והיא גם פועלת כנוגד חמצון חזק בכל התאים.
כורכומין – 500 מ"ג שלוש פעמים ביום, עם שמן זית. זהו מיצוי של כורכום. התוסף הזה הוא נוגד חמצון חזק במיוחד, שמעצים את שלב I ואת שלב II, מגן מפני קרינה, מחזק את כיס המרה, מעכב גדילת תאים סרטניים ונוגד דלקת חזק מאוד. בנוסף, הוא מעצים אנזימים מתקני דנ"א.
פאנטתין – 250 מ"ג שלוש פעמים ביום. הוויטמין הזה הוא הצורה האנזימטית של חומצה פנטותנית (ויטמין B5). הוא ממלא תפקיד מרכזי בחיזוק האנזים אלדהיד דהידרוגנז שפועל בניקוי הפורמאלדהיד מהגוף.
תיאמין – 100 מ"ג שלוש פעמים ביום. זהו ויטמין B1 שממלא תפקיד מרכזי בהגנה על מערכת העצבים והמוח. באופן שכיח נוצר מחסור בו לאחר חשיפה לחומרי הדברה.
פירודוקסיל-5 זרחני – 50 מ"ג פעם ביום. זוהי צורה של הוויטמין B6. אנשים שנחשפו לרעלנים כימיים לעיתים קרובות סובלים מרמות נמוכות של הוויטמין הזה. כאשר קיים מחסור בוויטמין B6, גם רמות הטאורין נמוכות. הוא ממלא תפקיד חשוב בהגנה נגד הרעלות בגלטומט וחומצה אספרטית.

בנוסף לניקוי הרעלים, רכיבי תזונה אחרים ממלאים תפקיד ישיר בהגנה על התאים ובעידוד החלמתם: מגנזיום, שמגן על התאים ומגן על הגוף מפני שבץ והתקפי לב; סלניום, מינרל שמגן על התאים מפני רעלנים, בעיקר כספית, ומגן מפני רדיקלים חופשיים; התוסף NAC שהופך בתאים לגלוטתיון המגן מפני רדיקלים חופשיים שנוצרים על ידי כימיקלים כמו אספרטיים, הוא גם מסלק כספית ומחזק את ניקוי הרעלים; מולטי ויטמין B (ללא ברזל); ויטמין E, נוגד חמצון חזק שמונע התקפי לב, שבץ ופועל כנוגד דלקת; ויטמין C שמגן על התאים מפני עקה חמצונית, מגן על מערכת העצבים ומחזק ריפוי רקמות; CoQ10, מולקולה שמגינה על המוח מפני excitotoxicity, תהליך שבו נהרסים נוירונים במוח בשל פעילות יתר של קולטנים; DHA, רכיב של אומגה 3 שמתקן קרומי תא וסינפסות.

מי שרוצה להתנקות מאספרטיים צריך להימנע גם מרעלנים אחרים, כמו מונוסודיום גלוטמט, חומרי הדברה, קוטלי עשבים, תרסיסים נגד חרקים, פלואוריד, כספית, קדמיום, אלומיניום ועוד. רבים מהרעלנים האלה פועלים בסינרגיה, מה שאומר שהנזק של השילוב ביניהם גדול מסך כל מרכיביו. בנוסף, יש לעסוק בפעילות גופנית מתונה, להימנע ממוצרי סויה, גבינות ושמנים צמחיים, וכמובן מעישון ומשימוש בסמים. כל אלה מגבירים את נזקי הרדיקלים החופשיים ומונעים ריפוי של הרקמות.
התזונה צריכה לכלול הרבה ירקות, מעט פירות, הימנעות מסוכר ודבש, כמות מתונה של פחמימות מורכבות ומים מטוהרים ללא פלואוריד. גם משחת השיניים צריכה להיות ללא פלואוריד.
ניקוי רעלים כזה צריך להיעשות בליווי אדם בעל ניסיון, כפי שאני מציע בקליניקה שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה