יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

רעלים, החוצה!

בגוף קיימים מנגנונים טבעיים להרחקת רעלנים מהתאים. אם עקב חשיפה מוגברת לרעלנים הגוף אינו עומד בקצב והם מצטברים ברקמות, צריך לתת לו קצת עזרה

בשנים האחרונות גברה המודעות לצורך בניקוי רעלים, דיטוקס. אני מביא מידע מהאתר של דוקטור קים, כירופרקט ומטפל ברפואה סינית מקנדה.

שני סוגים עיקריים של רעלים מצטברים בגוף:
רעלים סביבתיים, המכונים גם "רעלנים אקסוגניים", כלומר כאלה שנוצרים מחוץ לגוף. הקבוצה כוללת את כל הכימיקלים והמזהמים שאנו נחשפים אליהם דרך האוויר, המים והמזון. רעלנים סביבתיים נפוצים הם קוטלי חרקים, קוטלי עשבים, תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם, פחמן חד-חמצני, טריקולסן (חומר אנטי-בקטריאלי ואנטי פטרייתי), ביספנול A, פתלטים (שניהם חומרים מתעשיית הפלסטיק) ותרכובות אורגניות נדיפות.
רעלנים מטבוליים, שנקראים גם "רעלנים אנדוגניים", כלומר כאלה שנוצרים בתוך הגוף. הרעלנים המטבוליים נוצרים בתאי הגוף בתהליך חילוף החומרים, או על ידי מיקרואורגניזמים שפועלים בתוך מזון לא מעוכל לגמרי במערכת העיכול. נוכחות רעלנים בתאים היא מצב נורמלי מפני שהם הפסולת שנוצרת כחלק מהפקת האנרגיה בתא. הרעלנים הופכים לסכנה רק כאשר הם מצטברים בגוף עד לרמה שמשבשת את פעילות התא, מצב שנקרא "רעלת" (טוקסיקוזיס).



עיטוש הוא אחד האמצעים של הגוף להיפטר מרעלנים (צילום: PetroleumJellife, flickr)

רעלת עלולה לגרום להפרעות בתפקוד בלוטת התריס, צהבת, דלקת הערמונית, עייפות כרונית ופגיעה בראייה. רעלת ממושכת עלולה לפגוע בדנ"א בתאים, מה שיכול להביא לצמיחה חריגה של התאים הפגועים. בנוסף, רעלת יכולה לתרום למחלות הכרוניות שמאפיינות את החיים בחברה המתועשת, כמו מחלות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה, סוכרת מסוג 2, מחלות נשימה, מחלות של הכליות, אי ספיקה של הכבד, מחלות אוטואימוניות, חוסר איזון הורמונלי, מחלות עור ורוב סוגי הסרטן.

החדשות הטובות הן שהגוף יודע להתנקות מהרעלנים בעצמו. הכבד מפרק אותם והם מופרשים החוצה. מתן שתן וצואה, נשיפת אוויר, שיעול, עיטוש ועוד הם פעולות שמשחררות רעלנים מהגוף החוצה. אם מנגנוני הניקוי של הגוף אינם עומדים בקצב החשיפה והייצור של הרעלנים, הגוף ינסה לאגור אותם ברקמות שומן כדי להגן על מערכותיו השונות.

כל תוכנית ניקוי שנועדה לעזור לגוף להיפטר מהרעלנים צריכה להיות כזאת שמחזקת את תהליכי הדטוקסיפיקציה, ניקוי הרעלים, שקיימים כבר בגוף. אפשר להאיץ את הניקוי על ידי צמצום החשיפה לאקסוגנים ולאנדוגנים ועל ידי מנוחה שהגוף זקוק לה כדי לחזק את מערכות הניקוי שלו. מנוחה גופנית ונפשית, אוויר נקי, מים ומספיק "דלק" עבור תהליכי חילוף החומרים הם כל מה שהגוף צריך בשביל להתנקות. ד"ר קים אומר, שמי שמבין צום על בסיס מים, יודע שהדלק שהגוף זקוק לו עבור ניקוי אינטנסיבי מגיע למעשה מהמאגרים המצויים בכבד, בשרירים ובשומן.

הגוף מנקה את כל תאיו בו זמנית, אבל אין זה אומר שכל האברים יהפכו בריאים יותר באותו הקצב. התזמון של הרגשת השינוי תלוי בהיסטוריה של כל אחד. חשוב לזכור שמצבים כרוניים רבים התפתחו במשך שנים, לכן אין סיבה לצפות שתחלימו מהם תוך חודשים, גם אם תהליכי הניקוי שלכם מושלמים. את זה לא מספרים לכם ברוב תוכניות הדיטוקס שאפשר למצוא באינטרנט.
ייתכן שתרגישו טוב יותר תוך כמה ימים, אבל צריך לשאוף ליצירת בסיס בריאותי שישרת אתכם עשרות שנים. חשוב גם לזכור שחלק מהבנייה של הבסיס הבריאותי הוא תזונה שתתמוך בבריאות ובמנגנוני הדטוקסיפקציה הקבועים גם לאחר תקופת ניקוי הרעלים האינטנסיבית היזומה.

ד"ר קים מפרט את הדרישות הבסיסיות לניקוי גוף אינטנסיבי ומלא:
1. חשיפה רבה ככל האפשר לאוויר נקי
2. מנוחה לגוף ולנפש עד כמה שאפשר
3. אספקת מים לגוף בעזרת מזון רווי במים ונוזלים
4. צמצום החשיפה לאנדוגנים ולאקסוגנים

באתר של ד"ר קים תוכלו למצוא את שלבי ההמשך לתהליך הדיטוקס. מומלץ, על כל פנים, לעבור תהליך דיטוקס אינטנסיבי בליווי מקצועי, כפי שאני מציע בקליניקה שלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה