יום חמישי, 2 ביוני 2011

תרופות כבר מהרחם או אורח חיים בריא?

מחקר חדש בודק את האפשרות למתן תרופות נגד סוכרת לעוברים. נראה כאילו הממסד הרפואי זונח את האפשרות להתמודדות לא-תרופתית עם סכנת הסוכרת והשמנת היתר

בחודש שעבר התפרסמו ידיעות על מחקר חדש שבמהלכו מאות נשים הרות ייטלו תרופות נגד השמנת יתר, שמטרתן להביא לתינוקות קטנים יותר ולהקטין את הסיכון לצורך בניתוח קיסרי. במילים אחרות: יינתנו תרופות נגד השמנת יתר לעוברים. הנשים שישתתפו במחקר סובלות בעצמן מהשמנת יתר חולנית (אוביס).
למרות שהמחקר נועד להקל על הנשים הללו, הוא סופג מן הסתם לא מעט ביקורת.

המחקר יימשך שלוש שנים ויבוצע בבתי חולים לנשים בליברפול, קובנטרי ואדינבורו שבבריטניה. 400 הנשים שישתתפו בו, שכולן כאמור סובלות מהשמנת יתר חולנית, לא אמורות להפחית ממשקלן במהלך הניסוי. עובריהן הן אלה שאמורים להפוך רזים יותר.
מחצית מהנשים יקבלו מטפורמין (שמוכרת בישראל כגלוקופג'), תרופה שמיועדות לנשים סוכרתיות הרות. התרופה נועדה להפחית את רמות הסוכר בדם שמועבר לעוברים. המחצית השנייה, קבוצת הביקורת, תקבל תרופת פלסבו.

שמנצ'יק, כבר קיבלת את התרופה שלך? (צילום: operabug, flickr)

ד"ר אנדרו וויק, שמוביל את המחקר, אמר לעיתון הטלגרף שהקושי עבור הנשים נובע מאורח חיים לא בריא שנמשך שנים ושלא פשוט לשנות אותו בפתאומיות. "השימוש במטפורמין נותן לנו אפשרות נוספת כשהאחרת [כלומר, אורח חיים בריא] אינה ריאלית," הוסיף וויק.

הביקורות מתמקדות בכך שלא ברור כיצד השימוש בתרופות ישפיע על התינוקות, זאת בנוסף לחוסר הנוחות שנשים חשות כאשר הן נאלצות ליטול תרופות בזמן ההיריון.

מחקר חדש ושנוי במחלוקת נוסף, שבוצע באוניברסיטת ריו גרנדה דו סול בפורט אלגרו בברזיל, קובע שלתינוקות שנולדו בניתוח קיסרי יש סיכון מוגבר להשמנת יתר כאשר יהיו מבוגרים צעירים. ההסבר הוא שכנראה בניתוח קיסרי התינוקות אינם נחשפים לחיידק מסוים שמצוי בתעלת הלידה, מה שעלול לגרום לכך שייקח להם זמן ארוך יותר לקבל חיידקים מסוימים שמשפיעים על חילוף החומרים.

נושא הסוכרת זוכה להרבה התייחסות בבלוג רזי הבריאות. פרסמתי כבר מספר מאמרים בנושא אינסולין, שאחד המסרים בהם הוא שאינסולין גבוה משמין! ידוע שיש עלייה בשכיחותה של סוכרת מסוג 2 בקרב ילדים וצעירים, וגם לנושא הזה התייחסתי לא פעם בבלוג.
המחקר הבריטי החדש הוא רק עוד דוגמה לכך שהממסד הרפואי מטמטם ומסמם את הציבור בכל העולם. אחת הבעיות ההולכות וגדלות בעולם היא תנגודת אינסולינית. גם צריכת גלוטן תורמת לתנגודת האינסולינית, כלומר לסוכרת. חשוב לציין שהטיפול בסוכרת לא חייב לעבור דרך ארון התרופות, ויותר מזה – תרופות עלולות להזיק.
כדי למנוע סוכרת ולהתמודד עם סוכר גבוה, צריך כמובן לעבור לתזונה נכונה ולזכור שלא רק סוכר אלא גם גלוטן מסוכן, גם לצעירים. הטיפולים שאני מציע כוללים בין היתר ניקוי רעלים, שימוש באצת כלורלה, שיפור חילוף החומרים של החמצן ועוד.

תרופות כבר מהרחם לא יהפכו את האוכלוסייה האנושית לבריאה יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה