יום שני, 6 ביוני 2011

חלל הפה ובריאות כללית

הנעשה בחלל הפה משפיע על הגוף כולו. סיפור מהקליניקה ומתכון לניקוי יעיל של הפה מרעלנים

מספר פעמים התייחסתי לנושא של כספית (סתימות אמלגם) בפה והשפעתה על הבריאות ברמות שונות. היום אני רוצה להתייחס לבעיה כמעט לא ידועה בארץ אצל רוב הרופאים והמטפלים בארץ, בעיה שאני נאלץ להזכיר לעצמי לעתים קרובות: חלל הפה עלול להשפיע על כל הגוף בדרכים שונות ומשונות.

לפני שנים הגיעה לקליניקה שלי אישה מבוגרת שנטלה אנטיביוטיקה באופן קבוע במשך חצי שנה! בכל פעם שהפסיקה, החום שלה עלה! כאשר בדקתי אותה עם מכשיר ה-BICOM, מצאתי דלקתיות במרידיאן הקיבה. טיפלתי בה והזמנתי אותה לביקור נוסף. כעבור שבוע לא היה חום! לאחר שבוע ראיתי אותה שוב, טיפלתי ושחררתי אותה עד לאחר החגים. בבדיקה חוזרת נראה שהעניין הסתדר. כעבור חודש היא חזרה אלי עם אותה בעיה. שוב טיפלתי ולא הצלחתי לעלות על מקור הצרה. אמנם הטיפול שלי יותר נחמד מלבלוע אנטיביוטיקה יום-יום, אך נותרה השאלה, מה גורם לחום לעלות?
במשך הזמן המשכתי לחקור וללמוד. יום אחד התחלתי לבדוק את השיניים. מצאתי בעיה שלא יכולתי להגדיר, אפילו לא בערך. שלחתי את המטופלת לרופא שיניים - היא סיפרה לי שיש לה רק רבע מהשיניים, כולן עברו טיפולי שורש ומחזיקות כעת את הפרוטזות. רופא השיניים שאל אותה, "מה את עושה פה?" היא סיפרה את הסיפור, הוא עשה צילום רנטגן ומצא קצת אוכל שהיה תקוע בין שן אחת לבין הפרוטזה. הבעיה נפתרה!
למדתי מזה ששיניים עלולות להשפיע בצורה שלא מבינים מייד.

מה מסתתר בחלל הפה? (צילום:  John Niedermeyer, flickr)

קביטציה
אני רוצה לדבר הפעם על בעיה שרוב רופאי השיניים אינם מכירים בכלל - קביטציה (מיעור, מלשון "מערה"). קביטציה עלולה להופיע בעצמות הלסת בעקבות עקירת שן, טיפול שורש ועישון. קביטציה היא אזור בעצם שבגלל סיבות שונות נוצר בו חור. החור הזה הוא בור ספיגה לכל רע: חיידקים, וירוסים, כספית מסתימות. לפי ד''ר בויד היילי (Boyd Haley), בכל קביטציה יש רעלנים אשר יכולים להשפיע על תהליכים מטבוליים בסיסים בגוף. קביטציות עלולות לדרבן מחלות אוטו-אימוניות, פיברומיאלגיה, עייפות כרונית, ורשימה ארוכה נוספת של בעיות.

יש ברפואת שיניים ביולוגית שיטות שונות לאבחן: אולטרא-סאונד, צילום נשך וחיפוש מדוקדק, CT. הטיפול המוביל בעולם היום הוא הזרקת גז אוזון לתוך הלסת. אני עדיין מברר אם יש רופא שמזריק אוזון ללסת בישראל (באזור ירושלים יש שני רופאים שמזריקים אוזון לווריד).
היום אני מסוגל לאבחן קביטציה בעזרת מכשיר הביקום (BICOM), לגלות את מצבור הרעלנים, ולהתחיל לטפל בה. עם מכשיר הביקום אני מסוגל ליצור תדרים אשר יגרמו לרעלנים לזוז. אבל, עליכם לעשות שיעורי בית טיפה קשים (אבל זולים). הטכניקה נקראת ערבול שמן.

ערבול שמן
ערבול שמן אפשר לעשות עם כל שמן אורגני. מומלץ לא לעשות זאת עם שמן זית, מכיוון שבצורה הזאת הוא מיבש את העור. השמן הקלאסי הוא שמן חמניות.
לבקבוק שלם של שמן מוסיפים כ-40 טיפות של שמן אתרי לבנדר וכ-40 טיפות של שמן אתרי ציפורן.
בבוקרלפני האכילה, או לפחת שעתיים לאחר האוכל, שמים כף שמן בפה ומושכים אותה בין השיניים, אחורה, קדימה ולצדדים למשך 20 דקות. זו פעולה די קשה, עוברים לפעמים כמה שבועות עד שמצליחים להחזיק את השמן לאורך כל הזמן המומלץ.
בגמר הערבול כאדי לירוק את השמן לפח או לאסלה, אך לא לכיור.
מצחצחים שיניים ומחכים 15 דקות עד האכילה (אם מתחילים לאכול מוקדם יותר יהיו בחילות).
מה עושה ערבול שמן? ערבול שמן מושך לתוך השמן חיידקים, וירוסים ומתכות כבדות הנמצאים בתוך ריריות הפה. לאט לאט השמן מושך מרובד עמוק יותר. ראיתי קביטציה לא מזמן עם פיסטולה (נצור). טיפול ביקום יחד ערבול שמן פתר את הבעיה שחור על גבי רנטגן!

תגובה 1:

  1. ממש מוזר שרק צילום רנטגן הצליח לזהות את הבעיה הכה פשוטה הזו! מזל ששלחת אותה קודם לצילום ולא פעלת מיד בצורה שאולי תפתור משהו.. לצערי יש יותר מדי רופאים שעושים זאת.
    רשלנות בפענוח צילום רנטגן

    השבמחק