יום שישי, 5 בנובמבר 2010

חדשות מקדונלד'ס

מה שמורגן ספרלוק הראה לנו כבר מזמן – מסוכן לאכול מקדונלד'ס – מקבל גם הכרה מהחוק

כל מי שמסוגל להרים את העיניים מעל לצלחת הצ'יפס כבר יודע מזמן שארוחה במקדונלד'ס יכולה להיות הרבה דברים שבריאות היא לא חלק מהם. המותג מנסה בשנים האחרונות לשנות את התדמית שלו מרשת מזללות נוטפות שומן ופחמימות ריקות לבית קפה שמנשנשים בו סלטים וכריכים מזינים.
אבל גם פרנסי מקדונלד'ס יודעים שבשביל לשמור על רווחים נאים ועל זרימה מואצת של אנשים אל תוך ההמבורגריות שלהם, הם חייבים להמשיך לספק אוכל זול, מתועש, מתוק וממכר.

לידיעה שלנו שמדובר בג'אנק מצטרפות כעת הכרות רשמיות בנזקים שהרשת גורמת.
בתחילת נובמבר התפרסמה בעיתונות הברזילאית הודעה שהרשת חויבה לשלם 17,500 לעובד באחת המזללות, שבמסגרת תפקידו היה צריך לטעום את המנות כחלק מבקרת איכות. כתוצאה מכך האיש, שעבד בסניף בעיר פורטו אלגרה בברזיל, הוסיף כ-30 ק"ג למשקלו. התביעה טענה שאכילת כמויות גדולות כל כך של מלח, סוכר ושומן גרמה לאותו עובד לפתח יתר כולסטרול, השמנת יתר וחולשת שרירים. כידוע, רשת מקדונלד'ס לא ממש מצטיינת ביחסי העסקה הוגנים, ובתביעה נאמר גם – וזה בעצם החלק המעניין - שהמועסקים במזללת ההמבורגרים לא זכו לקבל חלופות בריאות יותר לארוחה מהחשש שיסיקו שאכילה קבועה של המזון שהם מוכרים אכן גורמת לאנשים להשמין.

חדשות נוספות מגיעות מסן פרנסיסקו. מועצת המפקחים של העיר, ברוב של 8 מול 3 החליטה להוציא מהחוק את ארוחות הילדים. כלומר, לא ניתן יהיה לחלק צעצועים עם ארוחות שלא הוגדרו כמזינות. ראש העיר גאבין ניוסון התנגד לחקיקה בטענה שהממשלה לא יכולה להתערב בצעדיהן של חברות המשווקות את מוצריהן. אך, כאמור, ההצעה עברה ברוב קולות וכעת אסור בסן פרנסיסקו להציע "צעצוע מפתה" עם קניית ארוחה עתירה בקלוריות, סודיום ושומן – שזה בדיוק מה שיש בארוחות הילדים של מקדונלד'ס. הצעצוע נחשב כמה שגורם לילדים לרצות את אותן מנות ויש לקוות שכעת הם יתפתו לחלופות מזיקות פחות.




מימין: המבורגר מ-1996, משמאל המבורגר מ-2008


הנה משהו שלא קשור לחוק. כבר נעשו והתפרסמו כמה ניסויים שבודקים כמה זמן שורדת מנה של מקדונלד'ס, אחד מהם בסרט Supersize Me (לאכול בגדול). אחת השיאנים ב"גידול" המבורגר היא כנראה קארן אנרהאם, מחנכת לאורח חיים בריא, שהחזיקה המבורגר בלחמנייה במשך 12 שנים. ההמבורגר כמעט לא שינה צורה, רק התייבש והפיץ "את הריח הכי מוזר שיש." נסו לדמיין מה הכניסו למנה כזאת שגרם לה לשרוד זמן ארוך כל כך בלי להירקב.
המלך בהחזקת המבורגרים הוא מוזיאון ההמבורגרים בוורמונט שמחזיק מנות שונות של מקדונלד'ס ללא קירור החלל מ-1989. אפשר לקרוא עוד על ההמבורגרים הנצחיים כאן. אל תוותרו על רשימת המרכיבים שמופיעה בסוף הסרטון הזה שלקוח מהאתר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה