יום שני, 14 בינואר 2013

אחד ממאה – העלייה בשיעור האוטיזם מספקת חומר למחשבה

על פי הערכות מארצות הברית, הסיכון לאוטיזם קפץ ב-50 אחוזים באמצע שנות ה-90'. מה קרה בשנתיים האלה ולמה החוקרים ממשיכים להאשים את הגנים?

 
המרכז לבקרת מחלות בארצות הברית (CDC) פרסם ב-2009 הערכה שלפיה כעת שיעור הילדים שיאובחנו כאוטיסטים יהיה אחד מ-100 בקרב ילידי 1996 ומעלה. זוהי עלייה של 50% מאז ההערכה הקודמת, שקבעה שהשיעור יהיה אחד ל-150 בקרב ילידי 1994 ומעלה. מה קרה בין 1994 ל-1996?

גנטיקה אינה יכולה להסביר את התופעה, שכן שינויים גנטיים אינם מתחוללים במהירות כזאת. גם שיפור בשיטת האבחון אינו מסביר עלייה כה דרמטית במספר המקרים. זה הזמן להתמקד בגורמי סיכון סביבתיים הידועים בפגיעתם במערכת העצבים וחשודים בתרומתם לשכיחות האוטיזם. 
 
 
(צילום: marg, flickr, למצולמים אין קשר לכתוב)

הנה כמה נקודות למחשבה:
מחקר של UC Davis M.I.N.D. Institute קבע שמרבית מקרי האוטיזם נגרמו על ידי משתנים סביבתיים. מה השתנה בסביבה בין 1994 ל-1996? מה גורם להרבה יותר פעוטות בריאים שהתפתחותם תקינה לסגת לאוטיזם ולהציג תסמינים של זיהום ברעלנים ומחלות סביבתיות?
איזה גורם סביבתי משפיע על ילדים בערך באותו שלב בחייהם? מה משפיע עליהם ללא קשר למוצא ושיוך אתני, על ילדים מערים גדולות או קטנות, מיישובים עירוניים או כפריים, על אלה שיש להם אחאים ועל אלה שלא, על ילדים שהוריהם עשירים ועל אלה שהוריהם עניים או שייכים לכל רובד חברתי-כלכלי אחר? האם ייתכן שהמכנה המשותף הוא חיסונים?
איזה רעלן סביבתי עדיין מצטבר במהירות ברחבי העולם ונודע כגורם לבעיות התפתחותיות? האם זוהי הכספית הנפלטת מתחנות הכוח הפחמיות וממקורות אחרים מעשה ידי אדם?
מתי יבוצע מחקר בשקיפות שתאפשר לגורמים בלתי תלויים לבקר אותו, ובו יושוו נתונים בריאותיים של ילדים שקיבלו חיסונים המכילים תימורסל (חומר משמר המכיל כספית) לנתונים בריאותיים של ילדים שלא נחשפו לתימרוסל? מחקר כזה טרם בוצע וכל עוד המחקרים מתמקדים בגורמים הגנטיים, תימרוסל ממשיך להיות גורם סיכון אפשרי לפגיעה על ידי חיסונים.
כיצד נקבעה רמת הכספית הבטוחה בתימרוסל ללא מחקר? ילדים שמקבלים את כל החיסונים נחשפים לחומר עשרות פעמים במהלך שנות חייהם הראשונות.יתרה מזאת – הסיכון שבכספית מוכפל שמפני שהיא נמצאת בתרכיבי החיסון לצד רעלנים כאלומיניום, פנול, פורמאלדהיד וקרצינוגנים (חומרים מסרטנים) אחרים. מדוע גופי הבריאות מאפשרים זאת?
מי עושה הון כספי מתוכנית החיסונים ההולכת ומתרחבת ומהי מידת השפעתו על מקבלי ההחלטות? העובדה שמי שמנהל את המדינה שלנו ו"דמוקרטיות" אחרות הם בעצם הלוביסטים כבר איננה סוד.
האם יושבים מומחים לבריאות סביבתית בוועדות שקובעות את תוכנית החיסונים?

במהלך 20 השנים האחרונות הילדים האמריקאים היו החולים ביותר על פי רישומי המדינה. הם סובלים ממחלות כרוניות כאוטיזם, סרטן, דלקות מפרקים, סוכרת, אסתמה, אלרגיות, השמנת יתר חולנית, בעיות לב, הפרעות התנהגות וקשב, הפרעה דו-קוטבית ועוד. העלייה בשכיחותן של המחלות שלעיל הופיעה במקביל לעלייה משמעותית בכמות הכספית ורעלנים אחרים שילדים נחשפים אליהם דרך תרכיבי החיסון, כאשר כמות חיסוני הילדים עלתה מ-18 ל-36.

אני, גדעון רז, מטפל בבקליניקת רזי הבריאות באוטיזם מעל שבע שנים, מכיר את הנושא של כילציה (chelation), עברתי השתלמות אצל ד''ר דיטריך קינגהרדט לנושא אוטיזם ומשתף פעולה עם מטפלים נוספים שעובדים בתחום, מכיוון שאף אחד לא יכול להתמודד עם הנושא הזה בעצמו




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה