יום שני, 22 באוקטובר 2012

סודות ושקרים על החיסון נגד שפעת

עונת החיסונים בפתח וזה הזמן להזכיר שהרשויות לא טורחות לספר לנו כל מה שאנחנו צריכים לדעת, וזה ממש בלשון המעטה. בישראל העיתונות קורסת, אבל למרבה המזל במדינות אחרות היא עדיין פועלת ויש מי שמעדכן במידע חשוב לכולנו: החיסונים נגד שפעת מגדילים את הסיכוי לחלות ומסוכנים במיוחד לילדים

לאחרונה דווח בוונקובר סאן על מחקר המאשר שהחיסון נגד שפעת אינו רק בלתי יעיל במניעת המחלה, אלא אף מגביר את הסיכון להידבק בנגיף H1N1 ולסבול יותר מתסמיני המחלה. המחקר בוצע ב-2009 על ידי ד"ר דנוטה סקוברונסקי, מומחית לשפעת, מ-BCCDC (מרכז קולומביה הבריטית לבקרת מחלות). סקוברונסקי הבחינה בכך שאנשים שחוסנו בחורף 2008-9 נדבקו בקלות רבה יותר בנגיף השפעת בהשוואה לכאלה שלא חוסנו.
בשנה שעברה רשת ABC News דיווחה: "יש מחלוקת מחודשת סביב חיסוני השפעת, עם כמה מחקרים המראים שאנשים שחוסנו נגד השפעת העונתית עלולים להיות בסיכון מוגבר בעונת התפשטות השפעת." פרופסור קולינגטון, מומחה למיקרוביולוגיה מ- ANU(האוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה), אמר: "מידע מעניין שהפך זמין הוא, שאם אתם מתחסנים בחיסון העונתי, אתם מקבלים הגנה רחבה פחות לעומת זאת שהייתם מקבלים מהידבקות טבעית." קולינגטון הסביר שהדבר משמעותי בעיקר כאשר מדובר בילדים. עם הגנה טבעית רחבה, בניגוד לזריקת חיסון, הם יהיו מוכנים לנגיף תוקפני הרבה יותר שעלול להופיע בהמשך.
מחקר מ- Erasmus Medical Centerשפורסם בשנה שעברה ב- Journal of Virology (כתב העת לווירולוגיה) אישר שחיסון נגד שפעת עלול להחליש את מערכת החיסון של ילדים ולהגדיל את הסיכון שיחלו בשפעת מנגיף שאינו כלול בתרכיב החיסון.

החוקרים אינם יודעים בוודאות מה מביא למצב שבו המתחסנים הופכים לפגיעים יותר, אבל אנחנו יכולים להסיק שגם חברות התרופות אינן ממש יודעות מה הן עושות וכדאי לנו לפקפק בהצהרות על כך שהחיסונים בטוחים. יתרה מזאת, לא בוצעו ניסויי בטיחות מספקים, כך שמי שמקבל את החיסון הופך את עצמו לעכבר מעבדה של חברות התרופות.

 
חשיפה טבעית למזהמים מספקת לגוף הגנה טובה יותר מהזריקה (צילום: andreasnilsson1976, flickr)
 
יש דברים שכן ידועים לגבי חיסונים:
כמה מתרכיבי החיסונים הם נוירו-טוקסיים, כלומר רעילים למערכת העצבים, בשל מתכות כבדות שהם מכילים. הם עלולים לדכא את המערכת החיסונית או לגרום לאי תפקוד של המוח והמערכת החיסונית.
נגיפי החיסון שעברו מניפולציות במעבדה עלולים בעצמם לפגוע במערכת החיסונית.
חיסונים עלולים להשפיע על תפקוד תאי ה-T ולגרום למחלות כרוניות.
חיסונים יכולים לעורר אלרגיות או הפרעות אוטו-אימוניות בשל החלבונים הזרים שמוחדרים לגוף.
קבלת חיסון עלולה להשפיע על מערכת לב וכלי דם מפני שהחיסון מעורר תגובה דלקתית שעלולה להיות כרונית, כפי שדווח במחקר שפורסם ב-2007 ב- Annals of Medicine.

אז איך מתגוננים מפני השפעת?
בדקו את רמות הוויטמין D שלכם ודאגו לרמות מיטביות שלו בגופכם
הימנעו מסוכר, פרוקטוז ומזון מעובד. הסוכר מדכא את פעילות המערכת החיסונית
נוחו מספיק. גוף עייף פגיע יותר
היעזרו בשיטות להפחתת המתח הנפשי
בצעו פעילות גופנית
צרכו חומצות שומן מסוג אומגה 3
רחצו ידיים כדי למנוע הגעת הזיהום אל האף והפה שלכם וגם אל אנשים אחרים
השתמשו באנטיביוטיקה טבעית כמו אורגנו ושום
התרחקו מבתי חולים כל עוד לא מדובר במקרה חרום
ניתן ליטול אנגיסטול, תכשיר אנטי ויראלי הומיאופתי של חברת HEEL
יש לצרוך ויטמין C
בקליניקת רזי הבריאות מוצע טיפול ייחודי במכשיר הביקום שמסלק שפעת תוך 20 דקות בלבד!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה