יום חמישי, 8 בספטמבר 2011

כלי העבודה שלי (2) – רייף

מכשיר הרייף מסוגל לפרק תאים סרטניים, תאי חיידקים ונגיפים באמצעות גלים אלקטרומגנטיים בתדרים מתאימים. כך בעצם מתאפשר טיפול במחלות ללא שימוש בחומרים זרים, תרופות או טיפולים פולשניים

ברשומה הקודמת סיפרתי על כמה מהמכשירים והשיטות שבהם אני משתמש בקליניקה שלי. הפעם אני מציג כלי נוסף – מכשיר הרייף.

במהלך שנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת, ד"ר רויאל רייף פיתח מיקרוסקופ שאפשר לראשונה לצפות בנגיפים בתאים וברקמות חיים. המצאה חשובה נוספת של רייף הייתה מכשיר שמבזיק גל אלקטרומגנטי מרובע (שבניגוד לסינוס נראה כך: _|¯|_|¯|_|¯ ) שיכול להרוג חיידקים, פטריות ונגיפים. עד 1939 רייף הצליח למצוא את אורכי הגל הנדרשים להרוג את החיידקים הקשורים ל-52 סוגי מחלות, כולל סוגים מסוימים של סרטן.
חיידקים רגישים לתדרים מסוימים. הגל האלקטרומגנטי שמכשיר הרייף שולח פוגע בקרום התא של החיידק וגורם לו להתפרק. עם זאת, התדרים אינם מסוכנים עבור תאי גוף של יונקים.

הממסד המדעי הביולוגי פקפק או התעלם מממצאיו ומהמצאותיו של רייף בשל היעדר ידע מספק בפיזיקה ובשל חוסר היכרות עם מחקרו של רייף. לדוגמה, מבקריו של רייף לא ידעו שהוא הצליח לבודד צורה מסוימת של חיידק אי-קולי, שכאשר חשפו אותו לאור אולטרא-סגול הוא הפך לקרצינוגן, כלומר גורם מסרטן, שגרם לגידול ממאיר כאשר הוחדר לחיות מעבדה.

חיידקים, עיבוד תמונה. רייף גילה איך לפרק אותם
 (Photo: Bruce Arey, part of the 2010 EMSL Science as Art Competition)


 
ד"ר רייף טיפל בחולי סרטן בעזרת המכשיר שבנה בחשיפות שנמשכו שלוש דקות, אחת לשלושה ימים. בדרך כלל חולים שהוגדרו "סופניים" החלימו לאחר כ-30 טיפולים כאלה. התוצאות אומתו בניסויי מעבדה של הוועדה למחקר רפואי מיוחד בבית הספר לרפואה של USC ב-1934, 1935 ו-1937. אך הוועדה הזאת גנזה את ממצאי הניסויים.
הרעיון בחשיפה הקצרה הוא להרוג רק את השכבה העליונה של הרקמה הסרטנית, מה שמאפשר למערכת החיסון של הגוף להיפטר מאותה השכבה לפני הטיפול הבא. ניתן להרוג את הגידול כולו בחשיפה אחת של תדרים ממכשיר הרייף שתימשך שעה עד שעה וחצי, אבל אז גופו של החולה יצטרך להתמודד עם כמות גדולה של תאים מתים, מה שעלול ליצור לזיהום שיכול לפגוע בכבד ובכליות ולגרום להרעלת דם.

אופן הטיפול בנגיפים דומה לטיפול בחיידקים. הנגיף עטוף במעין מעטה של מולקולות חלבון, שאותו הגלים שמייצר מכשיר הרייף שוברים ובכך קוטלים את הנגיף. קיימים חיידקים מסוימים שעוטפים את עצמם במעטה חלבוני הדומה לזה של הנגיפים. כך למעשה החיידקים האלה הופכים פגיעים לטיפול במכשיר הרייף.

בעידן זה, שבו חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה הופכים נפוצים יותר ויותר, תרופות אנטי-ויראליות הן בעיקר חלום והמלחמה בסרטן נוחלת מפלות בדרך כלל, טיפול במכשיר הרייף, שקיים כבר כ-80 שנים, הוא פתח לתקווה, אבל הממסד, כאמור, אינו מכיר בו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה