יום חמישי, 1 בספטמבר 2011

יסודות הרפואה האנרגטית (רפואת תדרים)

מזה זמן אני חולק איתכם את דעותיי בנוגע לסוגיות רפואיות שונות, עם גלישה פה ושם לאפשרויות טיפוליות. הגיע הזמן להכיר מעט את הדרך שבה אני תופש פילוסופית את הגוף ואת כלי העבודה שלי

רפואה אנרגטית מניחה שתחלואה מתחילה בהפרעות באנרגיות הגוף ובשדות האנרגיה בגוף, ושאפשר לטפל באמצעים אנרגטיים שונים באותם שדות ולהחזיר את האיזון (ההוֹמֵאוֹסְטָסִיס).
אני די מסכים עם ההגדרה הזאת, אבל לדעתי החיים מורכבים יותר ואי אפשר להניח שבאמצעות הכלי הזה בלבד ניתן לפתור את כל הבעיות. כספית, לדוגמה, נושא שכתבתי עליו לא מעט מאז שפתחתי את הבלוג, אפשר להניע, אפשר לתת לגוף כלים טובים יותר להתמודדות איתה. מלבד טיפול אנרגטי, כדי להיפטר מהכספית חייבים בנוסף לספק חומר (שגם לו יש תכונות אנרגטיות), שיקשור את הכספית ויסלק אותה מהגוף. לסילוק הכספית מהגוף קיימות שתי קטגוריות של חומר: אצת הכלורלה ומספר חומרים מבוססי גופרית שאחד מהם הוא MSM.

(איור: x-ray delta one, flickr)

מספר פעמים העליתי את השאלה, איפה היו הגנים לפני 50 שנה? למה אז הם לא כעסו כל כך?
בגוף יש למעלה מ-10 טריליארד תאים, בכל תא מתרחשות כמאה אלף ריאקציות כימיות בכל שנייה. הדבר הזה קורה כמעט ללא דופי כל הזמן וכל הריאקציות מסונכרנות להפליא! הסנכרון מתרחש לא על-ידי היזון חוזר כימי אלא על ידי היזון חוזר אנרגטי! הגוף יודע לגבי כל תא איזה גן לכבות או להפעיל ומתי. התהליך הזה נקרא מתילציה (או מיתול, methylation). גם כאן נדרשים חומר (מתיל, HC3) ואנרגיה. במתילציה הגוף מדביק על הגן את מולקולת המתיל כדי שהגן לא יפעל, או מסיר מהגן את המולקולה כדי שהוא כן יפעל. משמעות הדבר היא שאני יכול באמצעות כלים אנרגטיים לנסות להשפיע על תהליך המתילציה, אבל אם לא יהיה די מתיל בגוף לא יהיו תוצאות. גם כאן, כאשר מדובר בחומרים לריפוי, אני משתמש שוב בכלורלה ומתילקולבולומין.

הימצאותם של שדות אנרגטיים בגוף נחקרה באוניברסיטאות בארצות הברית ובגרמניה כבר לפני מאה שנה.
בספר The Body Electric: Electromagnetism And The Foundation Of Life ("החשמל הגופני: אלקטרומגנטיות ויסודות החיים") ד''ר רוברט בקר מתעד את ממצאיו של השפעות של זרם חשמלי חלש ביותר על איחוי עצמות וריפוי פצעים.
השדות האלקטרו-מגנטים והאנרגיות המעודנות (subtle energies) שבגוף האדם הם אולטרה עדינים וקשה ביותר להגיע למסקנות "מדעיות" לגבי האופן שבו הם מתפקדים, אבל אין היום ספק, לפחות אצל ביו-פיזיקאים, לגבי קיומם ולגבי העובדה שהם בעלי תפקיד ביולוגי.

ברפואת העולם ההיסטורית יש ביטויים שונים לשדות אנרגטיים: מרידיאנים לפי הרפואה הסינית, צ'קרות לפי המסורת ההודית ומרפאים (הילרים) מכל הסוגים. במערב, ובמיוחד במאה השנים האחרונות, התחום הזה הוזנח ואף דוכא לטובת רפואת הסמים (תרופות). בעקבות מה שקורה בארץ היום, אני מרגיש חופשי להגיד שהקפיטליזם הוציא את האנרגיה גם מהרפואה וגם מבני האדם.

בכל אופן, לעולם האנרגטי יש מגוון כלים להשפיע על תהליך הריפוי. חשוב להבין שאנרגיה היא גם מחשבות, או, כמו שד''ר מגיד עלי אוהב לכנות "מחשבות רעילות" (toxic thoughts) בהתייחסו להיבט השלילי שלהן.

הכלים שבהם אני משתמש הם מכשיר הביקום (BICOM) והתוכנה ביקומד (לקידוד אלקטרו-מגנטי של חומרים הומיאופתיים, מזונות ומזיקים שונים), מכשיר ה-Rife, שיטת "מוח אחד", שיטת EFT שהפכה להיות מאד פופולרית בארץ, ואני עצמי, שעוד יותר קשה להגדיר משאר הכלים. בהמשך אשתדל לפרט את האיכויות והמגרעות של כל אחד מאלה.



תגובה 1:

  1. אהבתי. מדובר באחד ההסברים ההגיוניים יותר שראיתי לגבי המהות של מה שנקרא "אנרגיה" בחוגים מסויימים, ויש סביבו הילה של מיסטיות ובקהילות מסויימות, ושל שטויות בקהילות אחרות.
    ויש פה הסבר מורכב, אך מעניין, לתופעה ממשית מאוד של אנשים שמחלימים באופן יסודי ועמוק מטיפולים שלך וחברייך, ואין בזה שום דבר מיסטי, אלא כפי שהולך ומשתקף, מדעי ומעניין ביותר

    השבמחק