יום שני, 2 ביולי 2012

אלטרנטיבה לכימותרפיה

מחלת הסרטן ממשיכה להרוג, גם את החולים שמקבלים כימותרפיה. אז איך זה שאין חלופות? יש. רק לא רוצים שתדעו עליהן

לא מזמן פרסמתי רשומה שמתייחסת למותה של אישה ישראלית חולת סרטן לאחר שקיבלה מינון יתר של כימותרפיה. כימותרפיה והקרנות הן הטיפולים המקובלים בעולם ובישראל למחלת הסרטן. חולים סובלים ונפטרים ואף אחד לא נעצר לשאול האם ישנו טיפול יעיל יותר ורעיל פחות לריפוי מהמחלה. התשובה היא שיש, אבל הממסד מדכא את הטיפולים האלטרנטיביים בחולי סרטן. הוא כל כך מדכא אותם, עד שרוב החולים כלל אינם יודעים על אפשרויות חלופיות או שאינם יכולים להשיג אותן.

 לפני כמה שנים השחקנית סוזן סומרס חלתה בסרטן השד. במקום כימותרפיה היא נעזרה בשיטות אלטרנטיביות (אך כנראה התפשרה וקיבלה הקרנות). היא הופיעה בתוכנית של לארי קינג ודיברה על בחירת אופן הריפוי שלה. קינג שאל אותה איך טופלה והיא סיפרה לו על איסקדור (Iscador), טיפול אנתרופוסופי גרמני שפותח על ידי רודולף שטיינר בשנות ה-20'. קינג שאל את סומרס מדוע בחרה בשיטה זאת והיא השיבה שזאת שיטה נטולת רעלים שהרגה את תאי הסרטן מבלי לגרום לנזקים נלווים. בתגובה קינג חשף בורות, שאינה ייחודית רק לו, ושאל אותה משהו כמו, "אם השיטה כל כך טובה, למה אונקולוגים אינם משתמשים בה?"

סוזן סומרס החלימה מסרטן השד בעזרת שיטה ללא רעלים (צילום Phil Konstantin, ויקישיתוף)

 סומרס הסבירה שלא ניתן לרשום פטנט על איסקדור. זה חלק גדול מהבעיה. רוב המוצרים הטבעיים אינם יכולים להירשם כפטנט. הממסד "הסרטני" אינו מעוניין בתרופה לסרטן שאינה רשומה כפטנט, וכפטנט יקר במיוחד. הסיבה לכך ברורה. תעשיית הסרטן מעסיקה מאות אלפי בני אדם ומגלגלת מיליארדי דולרים מדי שנה. תוך כדי כך מאות אלפי חולים מורעלים למוות בכימותרפיה. עלות הטיפול בחולה היא כ-200,000 דולר. אם התעשייה הייתה מעוניינת בתרופה יעילה (הכוונה ליעילהות בריאותית, לא להכנסותיהם של תעשיינים), כבר ניתן היה להציג אותה.
לאורך ההיסטוריה נרשמו ונרשמות הצלחות טיפוליות. למשל, פורמולת הצמחים של הארי הוקסי שריפאה מאות ועדיין נמצאת בשימוש ב- Bio Medical center בטיחואנה, או שיטת וויליאם ב.קולי שמחזקת מאוד את המערכת החיסונית, מכשיר הרייף שפותח על ידי רויאל ריימונד רייף והורס תאי סרטן (אני משתמש בו בקליניקה שלי), שיטתו של ד"ר וויליאם דונלד קלי שריפא את עצמו מסרטן הלבלב כשחזו לו רק שלושה שבועות לחיות וריפא גם חולים רבים נוספים. יש דוגמאות רבות נוספות. חלק מהמטפלים נכנעו לקשיים שמערים הממסד, חלק עדיין מטפלים במקומות שמאפשרים זאת, כמו מקסיקו.

קיימת כמובן צביעות רבה ביחס של הממסד לשיטות האלטרנטיביות, שאולי צריך להתחיל לקרוא להן "שיטות לגיטימיות", לעומת יחסו לכימותרפיה. השיטות הלגיטימיות נחשבות לא מדעיות ולא מוכחות, בעוד כימותרפיה נחשבת שיטה מדעית מוכחת. כן, היא הוכיחה את עצמה כרעל יעיל שהורג מאות אלפים בכל שנה. היכן המחקרים בסמיות כפולה על יעילות הכימותרפיה? הרי מחקרי סמיות כפולה הם דרישה בסיסית כשמדובר באישור שימוש בתרופות. על פי דוח מבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת הארוורד רק 2% עד 3% מחולי הסרטן זוכים לתוצאות חיוביות מהכימותרפיה.

ההתנגדות לשיטות לגיטימיות בלתי רעילות היא כה עזה, עד שאפילו אינה מאפשרת כניסה של תמיכה בחולה במקביל לכימותרפיה. כשהגוף סופג כל כך הרבה רעלים, יש צורך לחזק את המערכת החיסונית, לספק נוגדי חמצון, לבצע ניקוי רעלים (יש שיטות רבות לכך, ביניהן חוקן קפה, שמוצעות גם בקליניקה שלי), לעבור לתזונה בריאה. אפילו את זה הרופאים אינם מציעים. חולי סרטן מדווחים שלא קיבלו שום הנחיות תזונה בתקופה שבה עברו כימותרפיה.

מיעוט חולי הסרטן שעוברים "בשלום" את ההקרנות ואת הכימותרפיה שורדים רק חמש שנים נוספות. אפשר להאריך את תוחלת החיים שלהם למשל בשיטת ד"ר הופר, מומחה לוויטמינים שחקר את השפעת ויטמין C על חולי סרטן, אבל גם שיטות כאלה אינן זוכות להכרה.

לחברות התרופות יש כוח השפעה על ממשלות וגם עלינו. הן שוטפות את מוחו של הציבור באמצעות המדיה וגורמות לנו להאמין, לא להטיל ספק ולא לחפש חלופות. החלופות קיימות, רק אל תשכחו לפקוח עיניים ולא רק במקרה, חלילה, של סרטן.

תגובה 1:

  1. לא פלא שמערכת הבריאות מתנגדת להטמעת חומרים טבעיים לטיפול בסרטן - זה הרי משתלם לה הרבה יותר בהשוואה לכימיה קונבנציונלית.
    רשלנות במהלך טיפול כימותרפי

    השבמחק