יום ראשון, 22 ביולי 2012

אפשר לנצח את הסרטן, ולא בעזרת כימו

המקרה של איאן גולר, שהחלים מסרטן אחרי שהכימותרפיה נכשלה והרופאים חזו לו רק שבוע אחד לחיות, הוא לא רק סיפור מדהים אלא גם דוגמה לאפקטיביות של ריפוי טבעי ואורח חיים בריא

זאת לא הפעם הראשונה שאני מתייחס בבלוג שלי לכתבות בנושאי בריאות שהתפרסמו בתקשורת הישראלית, אבל זאת כנראה הפעם הראשונה שיש לי בעיקר (אם כי לא רק) דברים חיוביים להגיד.

בשבוע שעבר התפרסמה ב-Ynet כתבה של אספה פלד אלימלך על ד"ר איאן גולר האוסטרלי. כשגולר היה היה בן 26, וטרינר צעיר, נשוי ואב לשני ילדים, סרטן העצמות תקף אותו שנה לאחר שהחלים ממנו. הפעם הראשונה שהסרטן הכה בו הותירה אותו בוגר כימותרפיה וכרות רגל. בפעם השנייה שהסרטן תקף היו גרורות בגופו של גולר, הכימותרפיה נכשלה והרופאים לא ניבאו לו אפילו עוד חודש אחד של חיים.

למרות הכול גולר החליט לצאת למלחמה וריפא את עצמו באמצעים טבעיים ובגישת גוף נפש. הוא עבר לתזונה בשיטת גרסון – דיאטה צמחית אורגנית, שתיית מיצי ירקות, חוקני קפה (בקליניקה שלי הם מכונים "קפה הפוך" ומיושמים בהצלחה) ותוספי מזון טבעיים – בשילוב עם הרבה שעות מדיטציה ביום ודמיון מודרך.
גולר נרפא. עברו 30 שנים מאז והוא איש בריא שמקדיש את זמנו למרכז הריפוי שהקים באוסטרליה שמתמקד בתזונה, מדיטציה ועבודה קבוצתית.

את המיץ הטבעי שותים, הקפה בשביל החוקן. ריפוי טבעי בשיטת גרסון, שאותה אימץ גולר בתוספת מדיטציה ותמיכה רגשית
(צילום: BjornFranTjorn, flickr)

אבל לא חשבתם שיכול להיות סיפור יפה כזה בלי קצת בלגנים, נכון? 27 שנים לאחר שגולר הצליח לרפא את עצמו, שני פנימאים אוסטרלים, היינס ולוונטל, כתבו מאמר ספקולטיבי שמתייחס למידע המתפרסם באתר של איאן גולר ולספרים שפרסם. במאמר שהתפרסם בכתב העת של הפנימאים Internal Medicine Journal השניים טענו שהמחלה שממנה נרפא גולר כלל לא הייתה חזרה של סרטן העצמות אלא שחפת שממנה החלים תוך שנתיים.
ב-Ynet הזכירו את המאמר, אך לא ציינו את שמות מחבריו, היכן פורסם וכן כמה עובדות מעניינות: היינס ולוונטל שלחו תחילה את המאמר לכתב העת הרפואי החשוב ביותר באוסטרליה - Medical  Journal of Ausralia. הוא היה אמור להתפרסם שם, אבל העורכים החליטו בסופו של דבר לגנוז אותו מפני שהמאמר התבסס על שמועות ולא נכתב לפי הכללים של מחקר מדעי רציני. כאן תוכלו לקרוא על כך יותר. בראיון ל-Ynet יש תגובה קצרה של גולר: "הם [היינס ולוונטל] לא בדקו את התיק הרפואי המקורי ופרסמו תיאוריה שלא מבוססת על עובדות. העובדה היא שהיה לי סרטן שחזר בפעם השנייה והסתבך לשחפת."

המאמר של היינס ולוונטל הוא עוד דוגמה לניסיונו של הממסד הרפואי לטרפד פרסומים של דרכים טבעיות, בטוחות ולא תרופתיות-כימיות לריפוי סרטן. הפעם MJA היו הצדיקים שבסדום ואפשר לומר שגם Ynet הפתיעו לטובה.

תגובה 1:

  1. נתקלתי בלא מעט מאמרים במהלך שיטוט ברשת שדוגלים בטיפול טבעי במחלת הסרטן. מעניין אם קיימים מחקרים שעוסקים בעליונות הטיפול מסוג זה.
    רשלנות בפענוח צילום רנטגן

    השבמחק