יום שני, 12 בספטמבר 2011

כלי העבודה שלי (3) – כלים רגשיים ותחושתיים

חוויות חיים, חלקן קשות, הובילו אותי לחיפוש עצמי וללימוד שיטות טיפול שהועילו לי. אני מאמין שהן יכולות לעזור גם לאחרים ואני מיישם אותן בקליניקה שלי

לאחר שכתבתי על כלים גשמיים-פיזיים שבהם אני משתמש, הגיע הזמן להסביר כלים נוספים אולי מעודנים יותר ואולי ערטילאיים יותר – שיטת בייטס, מוח אחד, EFT ומכשיר הביו-טנסר.

קודם כל, קצת על עצמי. כתינוק עברתי התעללות קשה, כך שבגיל שנה ועשרה חודשים התעוררת עם אמנזיה, לא הכרתי אף אחד - לא את אמי, לא את אבי, לא שכנים, דודים או סבתות. הרגשתי שבאותו הרגע ממש נפלתי מהשמיים. פחדתי לספר את זה להוריי כי הם היו זרים לי ולא סמכתי עליהם. מאותו יום עברתי דברים קשים מאוד ב"בית", וזה בזמן שבאמריקה, שם נולדתי וגדלתי, העלימו עין מאלימות נגד ילדים.

מאז אני בחיפוש עצמי, שנים רבות אני עובד כדי להבין מה קרה לי. ככל הנראה התברכתי ביכולות טובות להבנת סיבה-תוצאה ובנטייה למרדנות חזקה. יש לי חבר שאמר עלי פעם, "יש אנשים שחושבים מחוץ לקופסה, אבל אתה מזמן שרפת את הקופסה ופיזרת את האפר לכל עבר."

בקליניקה, מטפל בעזרת מכשיר הביקום


הרצון לגלות מה היה "יום" לפני אותו יום שהו התעוררתי עם אמנזיה הפך לאובססיית חיי. לפני כמעט שנה, בסדנה של ייעוץ הדדי (שיטה שבה אנשים לומדים להחליף עזרה אחד עם השני כדי לצאת ממצוקות העבר) שמתי לי למטרה לעבוד על היעילות שלי - חוסר יעילות הוא תסמין מוכר אצל אנשים שעבו התעללות בילדות. לפתע עלו תמונות קשות ביותר של זעזוע שחוויתי כשהייתי תינוק. למזלי הטוב האירוע, שבו טולטלתי באלימות, קרה במשרד של רופא, אחרת ככל הנראה הייתי נשאר בלי זיכרונות כלל.

בגיל 19, אז בדיוק עליתי מארצות הברית לישראל, קמתי בוקר אחד פוזל, כנראה כתוצאה של הסיפור הנזכר לעיל. לאחר מספר שנים של התרוצצות בין רופאי עיניים, שחלקם הגדול טענו שאין לי בעיה, החלטתי שהגיע זמן לשינוי כיוון והתחלתי ללמוד בארצות הברית הוראה של שיטת בייטס. זוהי שיטה לשיפור הראייה שבבסיסה ההבנה שלפגיעה בראייה יש מקורות רגשיים.
באותה תקופה נחשפתי לקינסיולוגיה, תורת ריפוי גוף-נפש שמבוססת על בדיקות שריר, והחלטתי ללמוד עוד, כאשר כל הזמן עולות האנרגיות והתחושות בכפות הידיים שלי. כאשר חזרתי לישראל מלימודי שיטת בייטס, חיפשתי מורה לקינסיולוגיה ומצאתי את איבן ריכניצר, האיש שהביא את מכשיר הביקום הראשון לישראל. נרשמתי לקורס "מוח אחד", שזה ענף בקינסיולוגיה, אצל ריכניצר. באותו זמן, הייתי בן 40, והבן שלי, אז בן שבע, חלה באסתמה. ריכניצר אמר, תביא אותו, ואחרי כמה שניות של טיפול בעזרת מכשיר הביקום, הילד הפך מלבן לאדום. לא הייתי זקוק להסברים נוספים – ידעתי בדיוק מה אני צריך לעשות. באותה תקופה חייתי עם משפחתי בקיבוץ בגליל המערבי והחלטתי לעזוב, להקים קליניקה ולעסוק במוח אחד ובביקום. עברנו לגור בירושלים.

בשנת 2001, לאחר אירועי ה-11 בספטמבר, קראתי על שיטת EFT  ("טכניקה לשחרור רגשי" - Emotional Freedom Technique), דרך לעזרה עצמית המבוססת על ההבנה שטראומה נפשית גורמת להיווצרותן של מחלות. השיטה נראתה לי פשוטה מכדי להיות אמיתית, אבל החלטתי לנסות, כי מה כבר יכול להיות? התוצאות היו טובות. באותו זמן כל החומר היה בהישג יד בחינם או כמעט חינם, ולאחר כחצי שנה כבר העברתי שתי סדנאות בנושא. בלי קושי אפשר ללמד את שיטת EFT בחצי יום (משום מה מנסים לעשות מזה דוקטורט ולגבות הרבה מאוד כסף). EFT היא כלי טוב, נוח ויעיל, אך מצריכה רמה מסוימת של אינטואיציה.

כתוצאה מכל ההיסטוריה הלא פשוטה שלי פיתחתי יכולות אינטואיטיביות גדולות שאותן אני מנצל לשימוש בביו-טנסור, מעין הרחבה של מכשיר הביקום שעליו כתבתי לא מזמן. ביו-טנסור הוא מעין מטוטלת שמחוברת למכשיר הביקום או לאדם ומגבירה את הרגישות שלי. כשאני רגוע אני יכול להרגיש את הגלים האלקטרומגנטיים שמקורם בגוף המטופל ואת השדה האנרגטי שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה