יום שני, 20 ביוני 2011

לוח הזמנים של האוטיזם

ילדים שנחשבו נורמלים עד גיל 18 חודשים החלו להראות תסמיני אוטיזם לאחר מתן חיסון ה-MMR. הגידול במקרי האוטיזם בארצות הברית מקביל לגידול במספר החיסונים. האם זה מקרי?

אני שוב חוזר לנושא האוטיזם בסדרת רשומות חדשה. אני מתחיל עם מאמר שהופיע באתר Vaccination News. מחבר המאמר הוא ד"ר יזבק, רופא ילדים, שמציג נתונים מחוקרים שונים שמראים את הקשר בין תזמון זינוק תסמיני ה"נסיגה האוטיסטית" (Regressive Autism) לבין תזמון מתן חיסוני הילדים.

בנוסף, יזבק מציין את תעלולי הממסד הרפואי שנועדו להסוות את ההקבלה בין החיסונים לבין האוטיזם (הן מבחינת כמות החיסונים וכמות המקרי האוטיזם והן מבחינת תזמון מתן החיסון ותזמון הופעת ההפרעות). בינתיים כמות החיסונים עולה וכמות מקרי האוטיזם עולה. משום מה רבים עדיין קונים את הטענה שמדובר בתופעה "טבעית".

כן, החיסון כואב פעמיים (צילום: 150hp, flickr)

ד"ר ברנרד רימלאנד, חוקר שמתמחה באוטיזם, עוסק בתחום כבר 50 שנה ואב לבן אוטיסט, מצא עלייה חדה במספר מקרי האוטיזם בסוף שנות ה-70'-תחילת ה-80'.
"אתה רופא ילדים," אמר ד"ר רימלאנד לד"ר יזבק, "אני לא צריך להגיד לך מתי חיסון ה-MMR [המשולש] נכנס לשימוש נרחב בארצות הברית." לדבריו של רימלאנד הממסד הרפואי משקיע מאמצים כדי להפחית מחשיבותם של הממצאים הברורים, המראים שמדיניות מתן חיסונים כושלת היא שורש בעיית "המגפה", כפי שהוא מכנה את התפשטות האוטיזם. "ישנם קווי מחקר עקביים רבים שמפלילים את החיסונים ואין תיאוריה חלופית שולית אחרת," הוא מציין.

רימלאנד מוסיף: "מספר חיסוני הילדים עלה ב-700%, משלושה בשנות ה-70' ל-22 בשנת 2000, שכיחות האוטיזם הראתה גם היא עלייה מקבילה של 700%. 'אוטיזם שמאחר להופיע' (המתחיל בשנת החיים השנייה), כמעט לא היה מוכר בשנות ה-50', ה-60' וה-70'. כיום המקרים האלה רבים ממקרי 'האוטיזם המוקדם' ביחס של 5 ל-1, עלייה זו מקבילה לעלייה במספר החיסונים הנדרשים."
לדבריו של רימלאנד אלפי הורים מדגימים באמצעות סרטוני וידיאו ביתיים שילדיהם היו נורמלים ומגיבים עד שהחלו לסבול מתגובה שלילית לחיסונים.

ברשומות קודמות כבר התייחסתי לא פעם לטענה המופרכת שהגורם לאוטיזם הוא גנטי ושהסיבה לעלייה לכאורה במספר המקרים היא אבחון טוב יותר. אבל ברור שאבחון טוב יותר לא יכול להסביר עלייה כה דרמטית וכן לא סביר שהגנים השתנו עד כדי כך תוך 50 שנים בלבד.
רימלאנד מתייחס לטענה נוספת של רופאים שלפיה אוטיזם מתפרץ באופן טבעי בגיל 18 חודשים, הגיל שבו ניתנת זריקת ה-MMR, ושמדובר בצירוף מקרים. אולם, אומר רימלאנד, התפרצות האוטיזם בגיל זה היא תופעה חדשה. הופעת התסמינים בגיל 18 חודשים החלה, באופן ברור, באמצע שנות ה-80', כאשר חיסון ה-MMR נכנס לשימוש נרחב.

ד"ר יזבק מציין שמחקרים מחוץ לארה"ב מראים שנסיגה אוטיסטית החלה להיות מאובחנת בשיעורים גבוהים. במחקר איטלקי מ-1998, דה ג'אקומו ופומבונה בחנו מידע שנוגע ל-82 ילדים אוטיסטים וראו שהגיל הממוצע שבו הורי הילדים החלו להיות מודאגים ממצב הדיבור וההתפתחות של ילדיהם היה 19.1 חודשים.

שנתיים מאוחר יותר התפרסם מחקר של ביירד ועמיתיו שבדקו 16,235 ילדים בלונדון, ודיווחו שארבעה מתוך כל חמישה שאובחנו בסופו של דבר כבעלי תסמונת אוטיסטית, היו נורמלים עד גיל 18 חודשים בכל מה שקשור ליצירת קשר עין, משחק וזיהוי.

אני למדתי את נושא אוטיזם מד''ר דיטריך קינגהרדט. באמצעות מכשיר הביקום שבו אני משתמש בקליניקה שלי אפשר למזער נזק של חיסונים. מובן שהטיפול אפקטיבי יותר אם מתחילים אותו עם הופעת הסימנים הראשונים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה