יום חמישי, 9 ביוני 2011

טיפול שורש ושורש הבעיה

ברשומה הקודמת התייחסתי לקשר שבין בריאות חלל הפה לבין הבריאות הכללית. הפעם אני נוגע בשני נושאים ספציפיים: השפעתם (השלילית!) של טיפולי שורש וסתימות על גוף האדם

השן היא איבר חי. קורה מסיבות שונות שמה שנקרא שורש השן - רקמה של כלי דם, לימפה ועצב - מזדהם, גוסס, ומת. בשלב זה בדרך כלל רופאי שיניים ממליצים על טיפול שורש. הסיבה לכך היא שמרכב ריק בפה עלול להשפיע על הלעיסה, וכתוצאה מכך על הגב, ובנוסף לגרום לתזוזה של כל השיניים ולאובדן שיניים נוספות.

רבים בקהילה ששמה "רופאי שיניים ביולוגים" חושבים שכל טיפול שורש בעייתי ושאסור בכל תוקף לעשות אותו. אם יש בעיות בריאות - חייבים לעקור כל שן כזאת. אבל אין, נכון להיום, שום פתרון מושלם להחלפת שיניים שמתו או ניזוקו אנושות, וחייבים לבחור בין חלופות לא אידיאליות.

מה הבעיות בטיפול שורש?
בהיבט של רפואת שיניים, השן עלולה להמשיך לכאוב, האבסס עלול להמשיך להתקיים, ייתכן ששורש השן מפותל וחלק ממנו נותר רקוב בתוך הפה.
כל שן יושבת על מרידיאן של אקופונקטורה (דיקור). טיפול שורש יכול להשליך על האיבר או על מערכת איברים שהשן המטופלת קשורה עליה (ראו איור מטה).
השן עלולה להזדהם מעט עם הזמן. מכיוון שאין עצב חי בשן, האדם לא יחוש כאבים, אבל הרעלנים מהזיהום יחלחלו לגוף, ומכוון שהגוף "מאבחן" זיהום ולא יכול להגיע אליו, תתפתח דלקתיות בגוף כולו.
בכל המקרים (עד כה) שלכאורה הצריכו עקירה או "חידוש" של טיפול שורש הצלחתי לטפל בעזרת ערבול שמן וטיפול בתדרים באמצאות מכשיר ביקום. הצלחתי לשמור על השן.

Silverpoint drawing of a tooth Dana Larsen, flickr

מתכות בפה
דנתי רבות בסתימות בהיבט של הכספית. אבל יש בעיה נוספת לא קטנה: כאשר הרוק מתערבב עם חומר הסתימה נוצרת "סוללה" בפה. במקום ה-450 מילי-וולט הטבעיים לגוף, המתח עולה ל-900 מילי-וולט! החשמל ה"זר" עלול להשפיע על בריאותו הכללית של האדם ואף לגרום לתסמינים באיברים רחוקים בגוף. בין הסימפטומים העלולים להופיע:
קשיי למידה וריכוז
נדנודי שינה
בעיות פסיכולוגיות
טנטון (זמזום באוזניים)
סחרחורת
אפילפסיה
ירידה בשמיעה
בעיות ראייה
כאבים בחלל הפה.
חשוב לדעת – שילוב של כל שתי מתכות בפה עלול ליצור בו "סוללה". המצב החמור ביותר נגרם כאשר יש זהב ליד סתימת כספית, מה שגורם לשחרור פי 10 מהרגיל של כספית מהסתימה.











קשרי מרידיאנים-שיניים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה