יום רביעי, 18 באוגוסט 2010

אוטיזם: זיהום הוא הסיבה

חוקרים מחפשים בקדחתנות את ה"חוליה החסרה" שגורמת לתסמונת האוטיסטית. ד"ר מג'יד עלי, מארגון Children's Health Corps, טוען שחיפושים אחר גורם בודד יעלו חרס. הסיבה לאוטיזם היא הצטברות של רעלנים בסביבה בכלל ובסביבה העוברית בפרט. הבחירה של הממסד להתעלם מחומרים ומחשבות מזהמים רק מחריפה את הבעיה. פרק ראשון

שכיחותם של מקרים מהקשת האוטיסטית הולכת וגדלה מפני שמוחם המתפתח של עוברים נחשף לכמות מתעצמת של חומרים מזיקים. לאוטיזם אכן ישנם גורמים גנטיים, אך "הגנים של האוטיזם" הופכים "כעוסים" יותר עם השנים בגלל ההפרעות שעמן סביבת הרחם נאלצת להתמודד.

סביבת היריון מזוהמת גורמת לעליית שיעור האוטיזם (צילום: duncan c, Flickr)

טיפולי קלאציה לסילוק מתכות רעילות, טיפול בתסיסה במעיים, בדיקת שתן לאיתור מתכות רעילות – כל אלה יכולים לעזור בהפחתת עומס הרעלנים, אבל הם נדחים על ידי הממסד הרפואי. רופאי ילדים שמעזים לחשוב באופן עצמאי ולטפל בילדים האוטיסטים באמצעות שינויים תזונתיים ותוספי מזון נדחים על ידי הממסד. לא רק הממסד הרפואי מתעלם מהשפעתם של רעלנים המצויים בסביבה שלנו, ולכן גם ברחם, על התפתחות תינוקות. ד"ר עלי מאשים את הממסד הפוליטי, חברות הביטוח והרשויות המחוקקות בהתעלמות גורפת מהסיבות האמיתיות לעליית שיעור האוטיזם באוכלוסייה ומהפניית עורף לטיפולים "מחוץ לקופסה" שעשויים להועיל.

הטרגדיה הגדולה של האוטיזם היא התעלמותם של מטפלים כמו פסיכולוגים ופסיכיאטרים מהתמונה הכוללת, שבה נמצאים סביבה רעילה, אוכל רעיל ומחשבות רעילות. התמקדות בעולם הרגשי בלבד או רק בתגובות מערכת העצבים לתרופות לא תפתור את הבעיה. בנוסף, לאלה שעומדים מאחורי זיהום הסביבה נוח להשאיר את הספקטרום האוטיסטי בגדר תעלומה ולא לקחת אחריות על חלקם ביצירת בעיה.

מול ההתעלמות מהשפעת החשיפה לרעלנים על ילדים נמצא הטיפול בחמצן. "החמצן הוא הדטרגנט העיקרי שמסיר שומנים מקרומי התאים, מהחומר הבין-תאי ומהמיטוכונדריה," אומר ד"ר עלי. הוא מוסיף שתרופות לא יוכלו לעזור בריפוי אוטיזם, כי כימיקלים סינתטיים אינם יכולים לתקן את ההפרעות שיצרו כימיקלים סינתטיים.

ד"ר מג'יד עלי ניסח את ה-Oxygen Model of Autism, מודל החמצן של האוטיזם, המדגיש את השפעתם של אלמנטים בסביבה האמהית על התפתחות מערכת העצבים של העובר. דוגמה אחת היא הכספית המצויה בסגסוגות המשמשות לסתימות בשיניים. הכספית פוגעת באנרגיה התאית המבוססת על חמצן ובנתיבים לניקוי הגוף מרעלים. כדי לסבר את האוזן, בשש סתימות בשיניי האם יש פי 12,000 יותר כספית מאשר במנת חיסון אחת (וזה אינו, כמובן, כתב הגנה לחיסונים). מוחו של העובר ב-12 השבועות הראשונים להתפתחותו פגיע באופן קיצוני להרעלות כספית. ד"ר עלי אומר שמודל החמצן של האוטיזם נוגע לא רק בסוגיה של הקשר שבין חיסונים לבין אוטיזם, אלא גם מהווה בסיס מדעי ליעילותו של חמצן לטיפול באוטיזם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה