יום שני, 29 באוגוסט 2011

טיפול בסרטן – לא על הכימותרפיה לבדה

הדרך לריפוי הסרטן ארוכה. לצד הטיפולים שמציעים בתי החולים, קיימים טיפולים נוספים ועדינים יותר שעשויים לעזור לאדם החולה

הרשומה הקודמת דנה במאמר שמציג את הפער המטריד בין ההשקעה הכספית העצומה בחקר הסרטן ובפיתוח תרופות לטיפול במחלה לבין ההתקדמות המועטה שהושגה במהלך העשורים האחרונים. מחבר המאמר ד"ר ראלף מוס קרא להשקיע את המשאבים שמופנים למחקר בחקר טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים במקום בתרופות יקרות ורעילות שהתועלת בהן מועטה, אם בכלל.
ברשומה הזאת אני רוצה לשתף בראייה שלי ובדרכי הטיפול שאני מיישם בקליניקת רזי הבריאות.

Heat Shock Protein - חלבון שנלחם בסרטן (הדמיה: Pierrepo33, flickr)

קודם כל, חובה להדגיש שהטיפולים המשלימים והאלטרנטיביים אינם תחליף לטיפול רופא, אבל:
1) כדאי בהחלט לחקור חלופות לטיפול רפואי.
2) כדאי לבדוק מהם באמת סיכויי ההחלמה עם כימותרפיה. כפי שציינתי בעבר, יש נטייה של אונקולוגים לא להגיד את כל האמת ולנפח סטטיסטיקה לטובה.
3) לבן אדם שעבר טיפול נגד סרטן כדאי להמשיך בטיפול תומך כזה או אחר עד גיל 120.
4) יש מקרים שבהם אני אומר לבן אדם לעבור כימותרפיה, גם אם אני מתנגד חריף לנושא, עקרונית ומעשית, כמעט תמיד.

עכשיו לעניין. לסרטן יש מרכיב נפשי לא קטן. ב-80 אחוזים ויותר מהמקרים של סרטן מבוגרים (לא ילדים ולא זקנים) החולה עבר טראומה כשנתיים-שלוש לפני הופעת הסימפטומים הראשונים. "בחישה" ישירה בטראומה עלולה לעודד את המחלה. בעזרת מכשיר הביקום אני מבצע טיפול מיוחד המפריד, זמנית, בין המוח לבין הסרטן, מה שפותח אשנב לטיפול. בנוסף יש לי מגוון כלים לטיפול במועקות רגשיות, בין היתר EFT ומוח אחד.

אני לא מחליט עבור האדם מה לעשות. אני רק מציע את השירות שלי ומחווה את דעתי. בן אדם שאוסף את כל המידע ומחליט שכימותרפיה מתאימה לו, אני אעשה את המיטב כדי שהכימותרפיה לא תזיק לו וכדי שהוא יבריא.

מחקר רפואי הוא דבר מוזר. לפני שנים התלוננתי לידידה שהיא רופאה אונקולוגית שאני מרגיש שלא הצלחתי לעזור במקרים של סרטן הריאות. היא השיבה לי שברפואה יש 17 אחוזי תגובה. כשאמרתי שזה בכל זאת משהו, היא אמרה: "אתה לא מבין מה היא תגובה - יכול להיות שהסרטן גדל מהר יותר!!" היום אני כן מרגיש שיש לי יכולת לעזור לחולי סרטן ריאות.

טיפול ברמת הגוף
בעבר ציינתי את הנושא של "קפה הפוך" (חוקן קפה). בנוסף יש טיפול עם מכשיר הביקום שנועד לשקם מנגנון הידוע בתור גן P-53. עשיתי שינוי ניכר בתוכנית הטיפול המקורית, מה ששיפר מאוד את התוצאות.
ובנוסף יש לי סאונת אוזון עבור מי שמצבו מאפשר לו להיות גם בסאונה. לתא הסרטני יש חסך בנוגד החמצון גלוטתיון בקרום התא, שאותו האוזון קורע. תא סרטני רגיש לחום וחום הסאונה פוגע בו ישירות ובנוסף יוצר Heat shock protein, עוד גורם של הגוף שנלחם בסרטן.

תגובה 1:

  1. יש אינספור מקרים של רשלנות רפואית באונקולוגיה שנגרמת בעקבות שימוש בחומרים אגרסיבים מדי לגוף וכו'.. טוב לקרוא ולראות שיש גם דעות וטיפולים שונים. .האם בכל ביה"ח ניתן לבקש טיפול אלטרנטיבי או שיש לגשת למרפאות אלטרנטיביות?

    השבמחק